Welke audio kwaliteit op de pc Gebruik jij.

Gestart door jeroen pijper, september 07, 2013, 22:51:06

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: pameijer op september 08, 2013, 13:46:16
Is dat van een programma (en zo ja, welke?) of een Windowsinstelling?

Ik kan ook van alles omhoog zetten maar een brakke/flut opname blijft K U T
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jeroen pijper

daarom download ik van youtube geen 240p bestanden meer 1080p minimaal 360p heeft nog een acceptabel geluid
Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055

speakers
bose 205 Marantz 7g

JohnWx

Citaat van: jeroen pijper op september 08, 2013, 15:45:48
daarom download ik van youtube geen 240p bestanden meer 1080p minimaal 360p heeft nog een acceptabel geluid

zegt niets over het geluid

er zijn ook filmpjes met 240p die beter klinken als 1080 als je ze gaat luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jeroen pijper

Hangt er van af hoe je het op youtube zet

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

speakers
bose 205 Marantz 7g

JohnWx

Citaat van: jeroen pijper op september 08, 2013, 17:42:56
Hangt er van af hoe je het op youtube zet

als je het erop zet maar als je iets wilt eraf halen heb je geen idee hoe of wat dat bedoelde ik, jij met erop zetten  :-)

jeroen pijper

als je een 240p filmpje ergens vandaan haalt met slechte audio. En om converteert 1080p. Dan heb je nog steeds slechte kwaliteit.

speakers
bose 205 Marantz 7g

JohnWx

Citaat van: jeroen pijper op september 08, 2013, 19:40:27
als je een 240p filmpje ergens vandaan haalt met slechte audio. En om converteert 1080p. Dan heb je nog steeds slechte kwaliteit.

Dat zeg ik Gamma  :-D zo zijn er ook nog wel is opnames onder de noemer HD-Audio op vage sites te koop  :x

Damhooligan

ik heb ongeveer 100G aan muziek op mijn pc.  HB

Een groot deel is van mijn eigen cd collectie ,maar heb ook voldoende verzameld via via van vrienden.
Toen ik het allemaal ging omzetten  van mijn eigen cd collectie naar mp3
wist ik te weinig van mp3 kwaliteit, dus het meeste is 'maar' 196kpbs..  violent1
Ik heb de cd's wel nog, maar die staan in nl...  violent1

Dust ik probeer lekker op het internet leuke dingen te vinde,  :yes:

Kan ook via youtube, gewoon video downloaden, en dan omzetten naar audio.
Ik krijg geregeld goede kwaliteit binnen op die manier.

Dus ik heb een hele wirrewar van verschillende kwaliteiten, vandaar dat ik ook graag j-river media player gebruik.
Deze herkent de audio kwaliteit, zodat ik ook meteen weet wat ik draai.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

JohnWx

Citaat van: Damhooligan op september 09, 2013, 10:24:09
ik heb ongeveer 100G aan muziek op mijn pc.  HB

Een groot deel is van mijn eigen cd collectie ,maar heb ook voldoende verzameld via via van vrienden.
Toen ik het allemaal ging omzetten  van mijn eigen cd collectie naar mp3
wist ik te weinig van mp3 kwaliteit, dus het meeste is 'maar' 196kpbs..  violent1
Ik heb de cd's wel nog, maar die staan in nl...  violent1

Dust ik probeer lekker op het internet leuke dingen te vinde,  :yes:

Kan ook via youtube, gewoon video downloaden, en dan omzetten naar audio.
Ik krijg geregeld goede kwaliteit binnen op die manier.

Dus ik heb een hele wirrewar van verschillende kwaliteiten, vandaar dat ik ook graag j-river media player gebruik.
Deze herkent de audio kwaliteit, zodat ik ook meteen weet wat ik draai.

Gewoon gaan met wat je lekker vind en is het een prut opname is het nummer nog goed  HB

Op "jij pijp" staan hele concerten in goede kwaliteit van Marvin Gaye op de Jazz tour tot en met Lady GaGa akoestisch

Damhooligan

Citaat van: John Wx op september 09, 2013, 11:41:19
Gewoon gaan met wat je lekker vind en is het een prut opname is het nummer nog goed  HB

Op "jij pijp" staan hele concerten in goede kwaliteit van Marvin Gaye op de Jazz tour tot en met Lady GaGa akoestisch

Klopt, 'kat' kwaliteit van goede muziek is nog altijd beter dan een audiofiel versie van bieber.. 
Maar er is altijd wel in het achterhoofd , het kan altijd wel een tandje beter..  nopompom
En dat zal ook altijd wel zo blijven ben ik bang..

Maar ik nee aan dat 'jij pijp' een website is ?
Die ken ik namelijk niet.
Maar wil er wel heel ereg graag meer over horen..

Mijn achtergrond ligt heel erg sterk in de house muziek.
Dus met house muziek weet ik mijn weggetje wel te vinden, maar voor de rest wat minder.
Dus alle hulp is welkom.

jowa

jij pijp = youtube.....
Hoe laat is het nu Australie?  :-D

Damhooligan

Citaat van: jowa op september 09, 2013, 14:40:50
jij pijp = youtube.....
Hoe laat is het nu Australie?  :-D

:schater:

effe letterlijk vertaald, haha, ik had em niet meteen door..  violent1

Het is nu bijna elf uur s''avonds.  byebye

jeroen pijper

ik download nu direct in mpeg 4 audio indeling. Is het efficiƫntst heeft verschillende kbps indelingen eerst 192 kbps schiet die weer naar 200 kbps. AAC

speakers
bose 205 Marantz 7g

Marvin

Die 8kb is nu niet iets wat hoorbaar beter is in een nummertje.
Ik heb nog nooit wat van YouTube gedownload, weet niet eens hoe dat moet en dit wil zo houden ook!
Ik haal het ergens anders vandaan en doe uit principe weinig met muziek onder de 320kb, Flac EAC is wat ik download.
M'n geluidskaart volgt de bitrate en frequentie van de bron, dus geen crap proberen op te poetsen.

jeroen pijper

Link kopiƫren en in de converter plakken ik noem geen namen dan wordt maurice boos

speakers
bose 205 Marantz 7g