Even een update over de PM7004.
Na een aantal cd's geluisterd te hebben (UD direct aangesloten op de 7004), was ik toch niet echt tevreden. Het volume ging gaat te snel naar mijn smaak omhoog, je kunt geen kleine stappen maken, zoals bij de NR1603 (0,5 db per stap).
Ook vond ik dat de bass geen mooie "klappen" maken, maar maakte een soort "brommend" geluid (sorry als dit niet duidelijk is, ik ken de off. benamingen die jullie audiofielen gebruiken niet
).
Ik wilde de 7004 eigenlijk al terug sturen, totdat ik bedacht om de 1603 via de pre-out aan te sluiten op de 7004 en de UD op de 1603.
Nu kan ik het volume weer met kleine stappen verhogen/verlagen.
Alleen, doet de 7004 nu nog wel mee? Bass/mid/treble en volumeknop op de 7004 werken niet meer, als ik het volume verhoog/verlaag gebeurt dit op de 1603.
Het geluid is i.i.g. weer perfect. Alles in balans, ook de bass klinkt weer zoals ik het graag hoor. Komt dit misschien door de audessey-instellingen op de 1603, of zijn die nu uitgeschakelt?
Of de 7004 nu wel zijn geld waard is op deze manier, weet ik niet, maar het staat wel mooi
.
Heb trouwens alles voorlopig op een tafeltje gezet, in de kast werd het toch een beetje krap (komt moeilijk bij alle aansluitingen) en vind het zo veel mooier staan!
Nu nog een mooi audio-meubel om alles op te zetten (komt ook nog een platenspeler bij). Tips voor een mooi meubel/beugel (voor aan de muur)?
Testopstelling: