pm 15 , pm16 of pm 14

Gestart door bo, augustus 01, 2007, 20:44:09

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd naar hoe makkelijk je aan een pm15 kan komen. Wil je namelijk op dit moment op je gemak kunnen kiezen uit die 3 versterkers, dan moeten die 3 versterkers lijkt mij wel voorradig zijn. Kun jij zo aan 1 van die 3 versterkers komen?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

SB_Marantz

De PM-15 is zowiezo een pita om aan te komen.
En flink duur ook nog.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mahansz

de pm16 zal idd niet zo'n probleem zijn, de 14 en 15 daarentegen.... de 14 is alleen op dit moment te koop in Dld voor ?1650..  HLP
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

Ik had een paar weken geleden een marktplaats advertentie geplaatst waarin ik een pm14 zocht, 3 mensen hebben erop gereageerd, waarvan 1 een mkII ki had. Allemaal rond de 1500 euro. Alleen een pm15, hoe kom je daaraan?
Ik vind het dus apart dat iemand eerst gaat kijken wat ie nodig heeft, en dan pas gaat kijken oftie het kan krijgen.... :-D
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mahansz

klopt, maar da's dan ook een kwestie van vraag en aanbod. Als je er op zoek naar bent, dan moet je er vrijwel altijd meer voor betalen dan wanneer er een aangeboden wordt. Tenminste, da's mijn ervaring..
hee ll0ll, heb je toevallig nog een extra doos over voor de cd17? als het goed is had je hier een tijdje geleden een advertentie voor geplaatst op internet. Mijn doos is namelijk weg (lang leve de vriendin..)

ll0ll

lol nee, ik heb wel een doos van de pm17mkII :-D
Die ik heb ik van iemand in zeeland gekocht, die heeft hem leeg opgestuurd gnegne :-D :-D

Nicowico

Citaat van: mahansz link=topic=1081.msg10259#msg10259 date=1186422091
Mijn doos is namelijk weg (lang leve de vriendin..)
/quote]

Heb je je vriendin weggedaan of heeft je vriendin de doos van de PM17 weggedaan :-D :-D :-D
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

mahansz

laten we het op het laatste houden  :-D :-D

bo

Ik zag gisteren op marktplaats een doos van een pm 17, met bijbehoorde weggooierige vriendin

bo

Ik weet op dit moment alleen een pm 16 te staan, maar ik wist ook niet dat de pm 15 en pm 14 zo moeilijk te krijgen zijn.
Mijn gedachte was ik kijk eerst aan de hand van jullie ervaringen en meningen, wat ik graag zou willen hebben en ga dan kijken of ik er aan kan komen, maar die vlieger gaat in dit geval niet op.
Ik kan over Sc 5 en de Cm 5 helemaal niets vinden, zeker niet te vinden en kostbaar.   

ll0ll

Bij hobo te apeldoorn staat een pm16 voor 750 euro.

mahansz

ebay kan ook nog wel eens een uitkomst bieden, kijk hier eens naar, een pm14mkII KI voor ?1035 verkocht....

D.A.R.R.Y.L.

Als je kracht zoekt en een mooie versterker, zou ik je ook de pm-94 als optie willen aanraden.
Laat ik hierover de volgende anekdote vertellen:
Ik had kennis aan een Marantz pief die nogal eens aan kelderverkoop deed vanuit de Marantzburelen.
Zo heb ik twee pm-94's en een pm-90se gekocht. De 90se viel mij erg tegen, maar de pm-94 is in mijn optiek een klankmatig juweeltje. Dat viel deze man ook op, toen de deal reeds gesloten was ;-)
Hij liet aan mij en mijn meegereisde vriend horen dat de pm-94 werkte en geen gebreken vertoonde.
De set betrof een eerste type B&W Matrix 801 en de BB-5, SC-5 en SM-5 (wat anders heeft een marantz pief staan dan de toenmalige topset ;-) ). Eerst liet hij deze set horen, met een Marantz Musiclink toploader cd-speler. Hierna liet hij vol zelfvertrouwen de pm-94 even horen om de klankmatige vooruitgang aan te tonen van toen naar de sc-5/sm-5 set. Na de eerste tonen uit de pm-94 zag je hem zienderogen nerveuser worden en aan de toneregeling frutselen van de pm-94. Potverdorie moet hij gedacht hebben, deze pm-94 maakt muziek!! Zijn nervositieit en de betere klank van de pm-94 op deze speakers, was mij en mijn vriend al direct opgevallen!! Snel hebben we afscheid genomen en de versterker ingeladen, eer hij eens tot bezinning zou komen  :-D

De moraal van het verhaal: die is er niet!!
Maar overweeg ook eens de pm-94.

Nicowico

PM14MKIIKI 1650 euro,
PM15S1 995 euro,
PM16 600 euro.
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

Jan

De PM15S1 is een andere versterker dan de PM15. De PM15S1 is een nieuwe versterker model.