Filmgeluid via receiver beter??

Gestart door Actionhost, mei 10, 2013, 11:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 14:25:07
dan kan het dus wel met een adaptertje

Klopt zoals ik al zei: Geen Scart (geloof wel scart mogelijk met optioneel adaptertje)  :-)

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 14:25:07
maar waarom niet via digitale optisch naar de SONY ?

Dat heb ik dus zoals gezegd vanochtend ook gedaan (met optical van tv naar Sony en dan via pre-out Sony naar de Lite). En dat werkte prima. Ik ga de de Sony maar weer uit de kast halen (kost wat meer ruimte dan zo'n klein convertertje)

Kan wel weer gaan investeren in een 5007 of zo, maar zal allemaal niet veel beter klinken dat de Sony 930.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 14:30:02
Klopt zoals ik al zei: Geen Scart (geloof wel scart mogelijk met optioneel adaptertje)  :-)

Dat heb ik dus zoals gezegd vanochtend ook gedaan (met optical van tv naar Sony en dan via pre-out Sony naar de Lite). En dat werkte prima. Ik ga de de Sony maar weer uit de kast halen (kost wat meer ruimte dan zo'n klein convertertje)

ik zou tape out nemen hoef je niks met volume op de qs te regelen en is het gewoon een bron


Mooi ding die qs kan je 5 digitale dingen op aansluiten

Wel mooi kabeltje nemen  :-D


http://www.ruconnected.nl/kabels/16-optische-kabel-toslink-1m.html
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 14:33:10
ik zou tape out nemen hoef je niks met volume op de qs te regelen en is het gewoon een bron


Mooi ding die qs kan je 5 digitale dingen op aansluiten

Wel mooi kabeltje nemen  :-D


http://www.ruconnected.nl/kabels/16-optische-kabel-toslink-1m.html

Volume QS ging prima via de power amp direct functie van de lite. Was geen probleem.

En die QS is idd prima (sommige boze tongen beweren beter dan de huidige receivers in de klassen 500-700 of zo).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 15:07:28
Volume QS ging prima via de power amp direct functie van de lite. Was geen probleem.

En die QS is idd prima (sommige boze tongen beweren beter dan de huidige receivers in de klassen 500-700 of zo).

Vanaf de "goedkoopste" gewoon alles degelijk gemaakt en goed

Zat zelf ook nog wel is en nog naar een 9xx te kijken met een 900 SACD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 15:45:41
Vanaf de "goedkoopste" gewoon alles degelijk gemaakt en goed

Zat zelf ook nog wel is en nog naar een 9xx te kijken met een 900 SACD

Verwacht jij verschil in geluidskwaliteit met bv een 5007?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 15:48:57
Verwacht jij verschil in geluidskwaliteit met bv een 5007?
Voel aan mijn water dat de sr7007 toch eens getest gaat worden in huize Actionhost  :schater: :schater: :schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 15:48:57
Verwacht jij verschil in geluidskwaliteit met bv een 5007?

Dan een SONY QS ? denk alleen dat die QS degelijker gebouwd is maar de 5007 is veel nieuwer etc. met HDMi en netwerk Airplay alleen wel een prijs verschil en wil je naar 5 speakers ?

De NA streamer 7004 is nu in de aanbieding voor 399

o jee optie's genoeg rot hobby
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 16:07:25
Dan een SONY QS ? denk alleen dat die QS degelijker gebouwd is maar de 5007 is veel nieuwer etc. met HDMi en netwerk Airplay alleen wel een prijs verschil en wil je naar 5 speakers ?

De NA streamer 7004 is nu in de aanbieding voor 399

o jee optie's genoeg rot hobby

Ik had meerdere mails gewisseld met Marcel van hchifi, hij rade mij de na7004 af.
Ik zou er eerder achteruit dan vooruit op gaan
Hij gaf eerlijk toe dat de enigste verbetering hier in mijn situatie de frontspeakers zouden zijn mocht ik al geld willen gaan uitgeven.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#23
HDMI is natuurlijk voor mij het belangrijkste voordeel. En netwerkmogelijkheden hoeft eigenlijk ook niet met mijn Sonos.

Het geluid die de QS via de Pearl Lite aan de fronts geeft is al heel behoorlijk vond ik. Meer dan luid genoeg en bass prima. Een center speaker wil ik er eigenlijk wel bij hebben (blijft raar om het praten via stereo te horen). Rears niet perse (is inrichting kamer ook niet ideaal voor).

Maar ja de QS heeft natuurlijk een erg lage funfactor! Alles via HDMI in en dan via 1 kabel naar de tv natuurlijk prachtig.

Blijft het beeld even goed via hdmi receiver (bv de 7007 Andre) ipv rechtstreeks op TV?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

#24
Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 16:36:08
HDMI is natuurlijk voor mij het belangrijkste voordeel. En netwerkmogelijkheden hoeft eigenlijk ook niet met mijn Sonos.

Het geluid die de QS via de Pearl Lite aan de fronts geeft is al heel behoorlijk vond ik. Meer dan luid genoeg en bass prima. Een center speaker wil ik er eigenlijk wel bij hebben (blijft raar om het praten via stereo te horen). Rears niet perse (is inrichting kamer ook niet ideaal voor).

Maar ja de QS heeft natuurlijk een erg lage funfactor! Alles via HDMI in en dan via 1 kabel naar de tv natuurlijk prachtig.

Blijft het beeld even goed via hdmi receiver (bv de 7007 Andre) ipv rechtstreeks op TV?

De eminent is op de reciever aangesloten, die uiteraard op hdmi 2 in mijn geval (arc), aangesloten op de tv.
Als je de testen en dergelijke geloofd zou beeldkwaliteit zelfs beter zijn.
Laten we het er op houden dat het niet slechter wordt, ik zie 0 verschil, dus dat zit wel goed.

http://m.youtube.com/#/watch?v=wA_7FCuF48k&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DwA_7FCuF48k

Neem je de tijd om hem helemaal te bekijken dan krijg je antwoord op al je vragen  :angel:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Wat had jij voor de 7007 voor surround Andre?

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 16:45:42
Wat had jij voor de 7007 voor surround Andre?

Ik had de samsung ht-d5200 all-in-one incl 3D.
Staat nu te blazen op de slaapkamer  notworthy
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

De nieuwe 1504 wellicht een betaalbaar alternatief....(449 euro)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

#28
Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 16:54:15
De nieuwe 1504 wellicht een betaalbaar alternatief....(449 euro)

Tja, ik heb de nr1603 gehoord.
Was er echt niet kapot van, je kunt het niet vergelijken met de sr.

Gezien wat je al van marantz zelf nu hebt, ga je een stuk achteruit qua geluidskwaliteitsverschil, en neem aan dat je dat niet zou willen als je een uitbreiding gaat doen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#29
Citaat van: AndreC op mei 10, 2013, 16:56:25
Tja, ik heb de nr1603 gehoord.
Was er echt niet kapot van, je kunt het niet vergelijken met de sr.

Dat denk ik ook, maar vergeet niet dat ik de fronts via de Pearl Lite zal blijven aansturen (want ik beschouw als een betere versterker dan de NR1504) via pre out. En de Sonos blijft gewoon via de SA15 en Pearl Lite gaan en de CD speler natuurlijk ook gewoon rechtstreeks in de Lite.

Zou dus op zich echt alleen om de center gaan bij films (en tv) en het gemak van de hdmi inputs tov van de DB930 (en kan ook 24 bit streamen zag ik, nice to have)

Een 5,6 of 7007 lijkt zo'n overkill voor alleen die functie.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213