Remote control unit voor oa sd 6000.

Gestart door Floris, mei 07, 2013, 10:59:55

Vorige topic - Volgende topic

Floris

Een beetje verdiept in de wondere wereld van de afstandsbedieningen, wo de rc 430/rmc 12, die werkt volgens een bus systeem.
Alleen van toepassing op spul vanaf pakweg mid jaren 80.(van toepassing op mijn cd 74)
Anaway, nou zie ik aan de achterkant van mijn sd 6000 deck een stekkeringang zitten met daarboven geprint"remote"
Dat zou dus een kabelbediende afstandsbediening moeten zijn.
Ik dus googelen, maar niets gevonden.

Bij iemand alhier bekend, zo'n originele marantz unit?
Maak me helemaal blij, wellicht een plaatje?

Speld in een hooiberg: er staat op ebay usa zo'n rc 430 te koop, alleen die "sukkel" wil niet verzenden buiten amerika.
Hem mailen met de vraag voor een uitzondering is geen optie, dat staat uit.
Wellicht iemand hier die een kennis / familielid heeft in amerika, als tussenstation?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Floris

Citaat van: John Wx op mei 07, 2013, 11:20:14
koop een logitech  :wink:

Sjesus man, hou op, m'n hartpillen trekken dat niet! :-D

JohnWx

Citaat van: Floris op mei 07, 2013, 11:21:41
Sjesus man, hou op, m'n hartpillen trekken dat niet! :-D

en een AB van Marantz met RC voor een receiver uit die tijd of net erna ? of ben je van de originele spullen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Floris

Hee john, eigenlijk wel dat laatste, lees het origineel.
(behalve bij patty brard, maar das een ander onderwerp..)

Afijn, ik heb zojuist een prijsvoorstel voor een complete rc 430 gedaan op ebay duitsland, hij vraagt 250, ik heb 150 geboden.
Iets met wiedergutmachung..
En vooruit, dan krijgt hij mijn stationsfiets van wel 5 euro waarde erbij..

Maar terug naar de sd6000, ja, als ik eerlijk ben, wel de originele ab.
Want ik wil toch dat deck ooit in eere herstellen.

JohnWx

dat is veel geld maar als jij het graag wilt is het bijna alles waard, ik ken het gevoel succes

Floris

Dank.

ik kan me gelukkig iets beter inhouden vandaag de dag want je kunt je helemaal leeg kopen op al dat moois.
Denk niet dat de oosterbuurman hapt, zo wel, heb ik op de grote brommert nog een leuk ritje naar rheine, is nog redelijk te doen vanuit gouda.
We zien het wel.

SB_Marantz

AB voor de SD 6000 en consorten heb ik op zolder liggen.
Is met draad van een Meter of 3.
Het andere systeem is het Bus systeem en dat werkt niet op de oudere.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Floris

Kweet niet, maar iets in mij zegt 2 dingen:

1; als het huis naast jou vrijkomt, geef dan een brul, dat is de meest korste efficienste manier van marantzcommunicatie.
2; wat heb jij eigenlijk NIET als het om vintage marantz gaat?

ben erg benieuwd hoe die sd6000 ab unit eruit ziet, ik kan er echt werkelijk geen enkel plaatje van vinden.
Gewoon nieuwsgierig.
Dat van de beperktheid van de rc 430 weet ik saul, dan zou dan idd alleen werken op de cd 74, die heeft origineel ook geen ab standaard erbij, de latere modellen wel.

SB_Marantz

Zal het ding wel eens opsnorren en een plaatje schieten.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Floris

Floris

Hee saul,

ik heb een donkerbruin vermoeden dat het de rmc 1 is.
gewoon zomaar even de melding hiervan, zojuist gespot op ebay.dld, bij 1 of andere ubercommercieele handelaar, iets van Mister 100% marantz.

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Floris

Dank!

je link werkt niet, maar ik neem aan dat het dus de correcte is, die rmc 1.

Toch wel bijzonder dat je zoiets nog tegen komt!

Floris