Marantz "black" mid '70

Gestart door Floris, mei 05, 2013, 13:53:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floris

Een vraagje hierover, is dat toendertijd een serie geweest die met name voor de amerikaanse markt beschikbaar was of iets dergelijks?
Het aandeel "zwart" in vergelijking met het zilver, en het latere goud is minimaal, dus vandaar de vraag.
Voorbeelden zijn de tuner 2100, de versterker 1090 en het deck 5025.
Overigens bovenstaande modellen ook allemaal leverbaar in het zilver geweest.

SB_Marantz

Nee hoor, ook bepaalde receivers zoals de 2238 (b) waren ook in zwart leverbaar.
Evenals de eindversterker model 240 zoals je gezien hebt of was je druk met het kijken naar wat andere versterkertjes?  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

vielzweck

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Floris

Citaat van: SB_Marantz op mei 05, 2013, 13:56:44
Nee hoor, ook bepaalde receivers zoals de 2238 (b) waren ook in zwart leverbaar.
Evenals de eindversterker model 240 zoals je gezien hebt of was je druk met het kijken naar wat andere versterkertjes?  :-D

Hee saul,

ik vrees dat je analyse een kloppende is... :-D

Maar goed, een beetje zitten kijken op de bekende sites, maar die zwarte jongens komen maar zeer sporadisch voorbij hier in NL.
De prijzen op ebay, met name dld, zijn van een dusdanig niveau dat de liefde vrij snel het 5 sterren diepvries gehalte krijgt..
Wat een geld, voor toch relatief eenvoudige units.

Floris

Toch nog weer een vraagje aangaande marantz en kleurtjes;

op het internet een 1820 mk 2 gevonden in belgie, maar daar wordt van gesteld dat het niet de standaard bruine kleur is , maar een "dark brown"uitvoering.
De adverteerder vermeld expliciet dat het dus niet de standaard bruine kleur van dit type deck betreft.

Wat is dat dan weer, die dark brown kleur?

nb, ik hoop inmiddels geslaagd te zijn via ebay engeland voor een 1820, dus verder geen intresse in bovenstaand exemplaar, maar wel in de achtergrond van deze kleursetting.

Tevens:

een pm 410 gespot, maar dan in een "bronse" kleur, bronskleurig dus.
De belettering is een beetje oker/geel achtig.
Ook nog nooit eerder gezien.
Wellicht alhier ook wat achtergrond informatie van?

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Floris

Dank je cor.

Ik ben inmiddels een rc 430 met bijbehorende afstandbediening rijker via ebay duitsland.
gekocht voor 139 euro.(okee , nog pakweg 25 euro verzendkosten erbij)

Mijn toren is dus binnenkort gegroeid met wel 6 cm hoogte..
Ik kan er welgeteld 1, ik herhaal 1 ander marantz apparaat op aansluiten, en wel de cd speler
(ivm met het zgn bus systeem)
De andere marantz spullen werken niet via/op die 430 remote controle unit, daar ze dus niet van dat bus systeem zijn voorzien.

Ik kom er steeds meer achter, naar mate je ouder wordt, dat het soms heerlijk is om dingen te doen die eigenlijk nergens op slaan.
De kunst is om daar wel een beetje gezonde balans in te houden..
Want, klein detail, 't kost toch ook nog een paar knaken..

Maar goed, dat vooruitzicht van weer 6 cm erbij, maakt een hoop goed.
Resumerend, het moraal:
Nooit de kleine jongen in je uit het oog verliezen..
(of zoiets :roll: :angel:)

Cornelis1921

#7
De één verzameld treintjes (kost ook niet weinig) en de ander (vintage) audio. When you cherish the little boy in yourself, you never grow old, only older.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Floris

Die kende ik nog niet, mooi!

Cornelis1921

Citaat van: Floris op mei 12, 2013, 10:25:44
Die kende ik nog niet, mooi!
Thanks, Floris. notworthy (Ik tot voor kort ook niet... ;-) Ik verzon hem ter plekke; vloeide zo uit mijn Wii-remote.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Floris

Cor, je bent en blijft een artiest...! :yes: :wink:

Cornelis1921

Citaat van: Floris op mei 12, 2013, 10:56:52
Cor, je bent en blijft een artiest...! :yes: :wink:
Thanks again, Floris! Alleen ik ben eerder een potsenmaker dan een kunstenmaker, een nar Gods, niets meer en niets minder. clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: Floris op mei 12, 2013, 09:44:48


een pm 410 gespot, maar dan in een "bronse" kleur, bronskleurig dus.
De belettering is een beetje oker/geel achtig.
Ook nog nooit eerder gezien.
Wellicht alhier ook wat achtergrond informatie van?

Heeft die de type aanduiding ''MA?'' 

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Floris

Ik kan 'm effe nergens meer terug vinden, sjeise.
ik dacht hem vanochtend op ebay gezien te hebben, maar momenteel nada meer.
Het was dus echt bronskleurig, geen zwart.
En zo op het oog ook geen eigen browsel oid.

Heb inmiddels contact gehad met de belg over zijn dark brown 1820.
Dat schijnt dus een echte originele marantz kleur te zijn, die tdt werd uitgegeven.
Te zien op tweedehands.be

SB_Marantz

Ken ze wel................ooit op audiokarma gezien.
Not my cup of thee.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM