De set van Actionhost

Gestart door Actionhost, mei 04, 2013, 23:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron_Marantz

Geweldig kerel... staat echt super!  :-)
Marantz | B&W

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Actionhost

Citaat van: joep op mei 25, 2013, 11:14:45
p.s. het is trouwens niet verboden extra foto's te plaatsen.

Nog meer?  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 25, 2013, 12:22:13
Nog meer?  :-)

in doos
uit doos
eerste keer aanzetten
eerste keer uitzetten
spelend

en zo voort
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 25, 2013, 13:08:16
in doos
uit doos
eerste keer aanzetten
eerste keer uitzetten
spelend

en zo voort

Eerste keer Dire Straits, eerste keer Chet Baker, eerste keer Amy Winehouse....
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 25, 2013, 13:10:55
Eerste keer Dire Straits, eerste keer Chet Baker, eerste keer Amy Winehouse....

ook goed als we maar plaatjes krijgen te zien
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

#51
Een snelle eerste indruk na een paar uurtjes luisteren.

De versterker lijkt wat mooiere, wat strakkere diepere bassen te geven. En het medium tot hoge volume is gecontroleerder (niveau klagende buren) dan met de Lite. Alsof de PM15 wat meer tegen die taak is opgewassen.

En ik val zeker niet van mijn stoel van het verschil hoor (maar had ik ook niet verwacht). Van het verschil in looks wel ;). Nu meer 'pride of ownership', en zit nu zelfs te denken om de set niet in een kast te zetten, maar gewoon zichtbaar.

Maar wellicht gaat mijn indruk zich nog ontwikkelen de komende dagen. Is er bij een nieuwe versterker nog iets van inspelen bij?

De nieuwe interlink.....Van den Hul "The Rock":

Jaja....hier hoor ik toch ook echt verschil! De 2 kabels beluisterd met dezelfde nummers en hetzelfde volume. The Rock heeft een mooier midden en een meer 'heldere' weergave dan de D102. Wat minder 'schel'. De bassen zijn nog strakker. Zelfs The Missus hoorde verschil (en dat wil echt wat zeggen!).....ze zei: "Bij die andere kabel heb ik eerder het gevoel dat ik het geluid zachter wil zetten en bij deze heb ik dat helemaal niet".

Met het bovenstaande zal ik wel de hoon van de non-believers op mijn hals halen  :-).

Dus ik denk dat The ROCK maar bij de SA en de PM blijft... 8-)

Zal over een week of wat nog een review posten na wat meer uren muziek luisteren.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

dan pak je een eet stoel probeer op 2 poten te zitten ogen dicht en luisteren



kans groot dat je van je stoel valt  byebye  heel veel plezier met de mooie AMP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

preacing to the converted!

ik heb ook talloze voorbeelden van vrouwen die iets ander horen zonder te weten dat er een kabeltje is omgewisseld.

mooie strakke set zo. black is back!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Actionhost

#54
Net Liberian Girl (MJ) beluisterd. Het lied met zijn typerende begin met de snelle strakke bassen. Een nummer die ik vaak draai (noem me ouderwets...). Dit keer in de playlist kwam het toevallig voorbij en had echt een 'what the f*ck momentje'.

Zo goed had ik 'm nog niet gehoord. Geen eindeloos van A naar B schakelen tot je verschil hoort, maar gewoon echt 'spontaan' verschil horen vergeleken met mijn oude amp en kabel....



PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

100%Marantz

Echt mooi. Zolang je enthousiast blijft is het goed.

Marantz sounds better than Marantz  :schater:
marantz, what else?

Marantz 81

Citaat van: Actionhost op mei 25, 2013, 14:52:55
Net Liberian Girl (MJ) beluisterd. Het lied met zijn typerende begin met de snelle strakke bassen. Een nummer die ik vaak draai (noem me ouderwets...). Dit keer in de playlist kwam het toevallig voorbij en had echt een 'what the f*ck momentje'.

Zo goed had ik 'm nog niet gehoord. Geen eindeloos van A naar B schakelen tot je verschil hoort, maar gewoon echt 'spontaan' verschil horen vergeleken met mijn oude amp en kabel....

Mooi man weet precies wat je bedoelt nu ga je pas echt van de muziek genieten  pompom

Prachtige set zo  8-)

RoGEK

Citaat van: Actionhost op mei 25, 2013, 14:52:55
Net Liberian Girl (MJ) beluisterd. Het lied met zijn typerende begin met de snelle strakke bassen. Een nummer die ik vaak draai (noem me ouderwets...). Dit keer in de playlist kwam het toevallig voorbij en had echt een 'what the f*ck momentje'.

Zo goed had ik 'm nog niet gehoord. Geen eindeloos van A naar B schakelen tot je verschil hoort, maar gewoon echt 'spontaan' verschil horen vergeleken met mijn oude amp en kabel....

ditzelfde had ik ook van de pm7200 naar de pm15.
of het tussen de oren zit, geen idee, maar het klinkt gewoon strakker/sneller en cleaner.

denk dat de goede uitleg is, "meer controle"
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Actionhost

#58
Citaat van: RoGEK op mei 26, 2013, 08:48:56
ditzelfde had ik ook van de pm7200 naar de pm15.
of het tussen de oren zit, geen idee, maar het klinkt gewoon strakker/sneller en cleaner.

denk dat de goede uitleg is, "meer controle"

Het verschil zal deels de PM15s2 zijn en deels de nieuwe The Rock Interlink zijn. Want ook de kabel geeft echt verschil (net weer even een A-B vergelijk gedaan).

De PM15s2 gaf gister (met m'n oude kabel) inderdaad ook meteen al meer controle (met name bij de wat hogere volumes).

Ach, wat maakt het uit, het is genieten!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Cornelis1921

#59
Citaat van: Actionhost op mei 26, 2013, 10:20:10



Ach, wat maakt het uit, het is genieten!
Nu zeg jij het zelf... en zo is het maar net. :-) :-) :-) :yes:
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *