Marantz cd speler met de PM14 KI

Gestart door Cobraatje, april 28, 2013, 17:01:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Na wat omzwervingen ben ik voor stereo weer terug bij Marantz  8-).
Hoe goed mijn Integra dhc 80.2 en/of de Vincent SV-234 met de Vincent CD-S3 ook waren ik miste de sound van mijn oude Marantz PM16.
Inmiddels een zwarte PM14 KI gekocht, mijn hele setup moest over de kop om de PM14 KI goed te kunnen integreren in mijn home cinema :-o. Het knopje voor HT bypass(separate bij de PM) zit lekker handig aan de achterzijde. Dus de PM14 moest op de bovenste plaats komen. Allerlei kabels tekort e.d., maar voor het geluid wat je wilt moet je wat over hebben.

Nu zoek ik een Marantz cd speler voor bij de PM14. Ik heb de Marantz cd14 gehad, maar deze kon mij qua sound niet echt bekoren. Zelf zit ik nu aan de Marantz cd16(in zwart natuurlijk) te denken, deze zou 'warmer' klinken dan de cd14.
Wie heeft ervaringen en adviezen voor mij.

lo

CD17 is ook een heel fijne speler die er goed bij past is mijn ervaring.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cobraatje

Citaat van: lo op april 28, 2013, 18:14:59
CD17 is ook een heel fijne speler die er goed bij past is mijn ervaring.
Thx Lo, kun je wat zeggen over de klank van de cd17.
Hoeveel verschillende types cd17's zijn er wel niet en zit er veel verschil tussen?

lo

Tsja, hoeveel verschillende CD17's er wel niet geweest zijn...ik denk zo'n beetje het volgende rijtje:
CD17
CD17KI
CD17 mk2
CD17 mk2 KI
CD17 mk3
CD17 mk3 KI
Het zal vast zo zijn dat er nog een "modified" uitvoering is geweest maar dan het je het wel gehad denk ik.
Ik heb zelf de laatste gehad en onlangs verkocht en nog even beluisterd. Zoals ik in dat bericht al heb geschreven was ik ook nu nog steeds zeer onder de indruk van die speler. Tsja hoe omschrijf je de klank?
Ik denk dat de huidige spelers iets "analytischer" zijn, maar de CD17 gaf bij mij toch een heleboel detail en verfijning ten gehore. Mooie stage en diepte in het beeld, een top speler eigenlijk.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RoGEK

laat ik nou net een CD17 KI tekoop hebben ;)  HLP
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

SB_Marantz

Ik zou voor een 16 kijken.

Niet vanwege die zogenaamde klank maar om het loopwerk.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cobraatje

@ Lo: Thx voor de uitgebreide reactie. Ben jij ook bekend met de cd14 en zo ja hoe klinkt deze tav van de cd17.

@ Rogek: Mocht ik voor een cd17 gaan, dan denk ik zeker aan je.

Wat zou een redelijke prijs zijn voor een cd16 met 1 jaar garantie?

SB_Marantz

Ik ben met zo goed als alle spelers bekend.
Ook met de 14 zoals je weet.  clown1

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op april 29, 2013, 10:00:54
Ik zou voor een 16 kijken.

Niet vanwege die zogenaamde klank maar om het loopwerk.  :wink:

Vind het loopwerk en uiterlijk van de cd16 idd erg fraai, heb jij er toevallig nog niet 1 staan :-D.

Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op april 29, 2013, 10:03:17
Ik ben met zo goed als alle spelers bekend.
Ook met de 14 zoals je weet.  clown1

Pff nog trauma's en moordneigingen richting fijne pakketdiensten van  :evil:.

SB_Marantz

Ja die heb ik maar ik weet niet wat de eigenaar er na bijna 1,5 jaar mee wil............

Moeten nieuwe snaartjes op, that's all.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Cobraatje op april 29, 2013, 10:05:19
Pff nog trauma's en moordneigingen richting fijne pakketdiensten van  :evil:.


De 2e keer was nog erger zoals je weet.
Maar ook dat is weer opgelost.  pompom
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cobraatje

Citaat van: SB_Marantz op april 29, 2013, 10:06:27

De 2e keer was nog erger zoals je weet.
Maar ook dat is weer opgelost.  pompom

Gelukkig maar :lol:.
Wat zou een cd16 nagekeken en met 1 jaar garantie jouw waard zijn SB?

SB_Marantz

Er naar gekeken of er wat aan gedaan ook?

Stuur me anders een PM met wat meer info.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lo

Citaat van: Cobraatje op april 29, 2013, 10:01:30
@ Lo: Thx voor de uitgebreide reactie. Ben jij ook bekend met de cd14 en zo ja hoe klinkt deze tav van de cd17.

Ik heb nooit een CD14 of CD16 beluisterd, dus daar kan ik niet over oordelen.
In de CD17 zit volgens mij een VAM 1201 loopwerk dat prima zijn werk doet.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.