Linkerkanaal PM7200 plopt en kraakt - reparatie of revisie?

Gestart door Rigi74, april 25, 2013, 23:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

en beter is vaak anders, wat ik beter vind is voor jouw minder/anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op april 26, 2013, 11:27:24
allebei even goed denk ik


maar als er verschil zou zijn word het niet door de chip gedaan maar het ontwerp en de eventuele andere onderdelen die er betrekking mee kunnen hebben, voeding componenten kwaliteit ?


http://html.alldatasheet.com/html-pdf/92559/AKM/AK4358VQ/47/1/AK4358VQ.html  veel pagina,s wat die chip kan  :-D
Bedankt voor de uitgebreide uitleg en de link, die had ik trouwens al eens gelezen.
Heel eerlijk gezegd snap ik er niks van maar oké.
Zal dus voorlopig alleen de NAS gaan toevoegen, dat geleuter steeds met die externe HD verveeld enorm.
Dat aan- en afkoppelen steeds wordt ik gek van.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: John Wx op april 26, 2013, 11:28:13
en beter is vaak anders, wat ik beter vind is voor jouw minder/anders
Klopt ook wel weer.

Denk dat het tijd wordt dat ik eens een meeting hier organiseer.
Kan ik eens echt vergelijken met diverse apparaten, en wat ik ook leuk zou vinden is om eens meerderen forumleden in het echt te leren kennen, vind ik toch altijd wat prettiger.
Nu is het maar lezen en gissen, horen is denkelijk nog altijd het beste.
Was al eens bij Roger, maar die had een stereo versterker, geen SR zoals ik, klonk bijzonder mooi absoluut.
Moeilijk te vergelijken dus, en de 1603 wat hij had is ook geen vergelijk.
Niks ten nadele van de 1603, maar prijsverschil is ook veel te groot.
En wat ook niet onbelangrijk is dat ik Dali speakers heb, iedere speaker heeft zijn eigen trekjes, zo kan ik dus op die set eens vergelijken.
Hoop alleen niet dat er dan forumleden zijn die apparaten meenemen van €4000.(graag zelfs)
Kost het me misschien weer geld  :schater: :schater: :schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Rigi74

Ik zie dat het topic al volledig uit de klauwen loopt  :-P

Heb al contact gehad met HAL9000, en zal waarschijnlijk binnenkort m'n versterker opsturen.

Hou jullie op de hoogte!

JohnWx

Citaat van: AndreC op april 26, 2013, 11:43:11
Bedankt voor de uitgebreide uitleg en de link, die had ik trouwens al eens gelezen.
Heel eerlijk gezegd snap ik er niks van maar oké.
Zal dus voorlopig alleen de NAS gaan toevoegen, dat geleuter steeds met die externe HD verveeld enorm.
Dat aan- en afkoppelen steeds wordt ik gek van.

ik ook maar vond het wel stoer staan  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op april 27, 2013, 10:10:51
ik ook maar vond het wel stoer staan  :-D
Hier ook, nu heb ik een Nas en snap er de ballen van  :schater: :schater: :schater:

Geduld is een schone zaak, en gelukkig heb ik dat.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

HAL9000

Citaat van: Rigi74 op april 26, 2013, 21:05:23
Ik zie dat het topic al volledig uit de klauwen loopt  :-P

Heb al contact gehad met HAL9000, en zal waarschijnlijk binnenkort m'n versterker opsturen.

Hou jullie op de hoogte!

HB  Die  word  weer  als nieuw  :mrgreen:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rigi74


Rigi74


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rigi74


HAL9000

#27
Foto's:

oude  componenten:


eindversterker  opnieuw  vertint, nieuwe  elko's  nieuwe  klein signaal  torren  en afgesteld  Dc offset en bias A  A/B


Spanning regulatoren  Tone regeling en volume.



Voeding,  en standby.



Dit  exemplaar  is niet afgetrapt  of  iets  ga  ervan uit  dat die nog een paar jaar  er tegen aan gaat.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!


Cornelis1921

 pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom pompom

Weer een PM7200 in oude glorie hersteld! Chapeau, Jon! En pompom voor jou, Rigi! hello hello hello
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *