Xanadu - Iemand ervaring met de DS17-2?

Gestart door hassant, april 07, 2013, 17:21:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Eej 2x naast gegrepen.. jammer.

Wat zoek je ?

Mag het alleen een vloerstaander zijn ?

hassant

Ja inderdaad! Ach ja, zo gaan die dingen  :-o

Wat ik zoek, tja... Het liefst vloerstaanders. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de Focal 816W. 816V/826V voor een mooie prijs laat ik ook niet staan. Daarnaast heeft Xanadu mijn aandacht ook getrokken, heb alleen nog nooit een setje Xanadu's gehoord! Dynaudio in de categorie zoals die van Arjan. Maar kijk bijvoorbeeld ook naar de Dynaudio Contours 1.3 MK2. Deze ga ik over een kleine 2 weken beluisteren.

Suggesties zijn welkom hoor! Wil alleen eerst goed gaan luisteren voor ik overga tot aanschaf van. Ben al maanden opzoek..

Greetz!
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

thanatos

Oriënteer inderdaad een flinke periode alvorens je definitief een set aanschaft.

Ik heb gemerkt dat er toch bijzonder veel verschil zit in de diverse luidsprekerfabrikanten en hun telgen.

Zelf ben ik van vloerstaander naar monitoren gegaan wegens beter passen in mijn ruimte(s). Mocht ik ooit nog een grote woonkamer bezitten dan ga ik wel weer terug naar vloerstaanders.

Ga zeker een paar Xanadu's beluisteren.  Een van de betere luidsprekers in mijn ogen. De service is zeer hoog. Ook bij 2e hands. Ze staan echt achter hun product. Ook niet geheel onbelangrijk als je een keer panne hebt.

Elac is ook een merk wat wel de moeite is.

Iig de bekendste merken van weleer als Kef, B&W moet je echt in het hogere segment bij gaan kijken. Niet alles is goed wat daar nog vandaan komt.

Suc6!!

hassant

Het zijn toch de Focal 816W's (black satin) geworden!

Ze staan inmiddels lekker in te spelen, klinken nu al HEEEEEER-LIJKKKK!   HB

Iedereen bedankt voor alle tips en info...
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

Cornelis1921

#19
Citaat van: hassant op mei 16, 2013, 22:12:29


Iedereen bedankt voor alle tips en info...
En nu...?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Zijn we bedankt  :-)

Veel plezier met de Focals!

Marantz 81

Citaat van: hassant op mei 16, 2013, 22:12:29
Het zijn toch de Focal 816W's (black satin) geworden!

Ze staan inmiddels lekker in te spelen, klinken nu al HEEEEEER-LIJKKKK!   HB

Iedereen bedankt voor alle tips en info...

Mooi man geniet ervan  pompom HB HB

hassant

Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin