Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faxe

In OSX ben je geen driver nodig voor je DAC. Je plugt de USB stekker in het  apparaat en je DAC wordt gelijk herkent. Zonder volgens mij iets te veranderen lukt het inmiddels om Spotify af te spelen via de USB ingang. In combinatie met de App op de Ipad en de Connect optie van Spotify de mooiste manier om Spotify te gebruiken met mijn apparatuur.

Faxe

De Marantz Hi-Fi remote App is voorzien van een update. Lijkt erop dat de remote zelfs bruikbaar is nu in combinatie met de NA-11AS1  hello

211

Vanmiddag weer een nieuwe firmware voor de NA-11. Iemand enig idee waarom ...????
Zolang je maar geniet....

Bert5001

Geen idee maar ik heb hem wel ge-update baad het niet dan schaad het niet 


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

rexp

Zou me niet verbazen als deze update de Last.FM bug oplost, zoals bij de NA7004. Ik hoop dat die er ook komt voor de NA6005, want die loopt bij mij regelmatig vast, bijna elke luistersessie.

211

Citaat van: rexp op november 22, 2015, 10:41:31
Zou me niet verbazen als deze update de Last.FM bug oplost, zoals bij de NA7004. Ik hoop dat die er ook komt voor de NA6005, want die loopt bij mij regelmatig vast, bijna elke luistersessie.

Nooit storingen of vastlopers op de NA-11 gehad. Wel heel duidelijk het gevoel dat ik weer een ander geluidsbeeld heb. Een aantal maanden geleden was er ook al nieuwe firmware waarbij het geluidsbeeld veel "compacter" was geworden. Nu weer veel opener, breder, ... Gelukkig maar.

Voortaan nooit meer nieuwe firmware. Geen behoefte aan het feit dat Marantz invloed heeft op mijn geluidsbeeld...
Zolang je maar geniet....

rexp

Het changelog zou je kunnen bekijken op firmware.marantz.eu. Zelf nog niet geprobeerd.

(ik zag in een ander topic over firmware updates ook een bericht van iemand die zijn NR1604 minder wollig vond klinken na een update, FWIW)

Bert5001

Dat veranderden van het geluidsbeeld het ik eerder gemeld dus ik ben niet de enige die dit constateerde maar goed speelt prima weer





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

211

#368
Niets nieuws...

Na de aanschaf van de NA11 nu alweer een jaartje(?) geleden, destijds gelijk een vergelijking gemaakt tussen het afspelen van dezelfde muziek vanaf een USB van de Stick (voorkant), vanaf mijn NAS en via de PC via de Maranz USB driver.

Destijds was de conclusie, voor mij, na het spelen van een enkel muziekstuk direct duidelijk : USB wint het met glans van NAS of via de USB-PC. De beide laatste klinken min-of-meer gelijk.

Uiteraard  allemaal voorzien van dezelfde FLAC en/of WAV files. Laat de NA11 zelf de files rechtstreeks lezen en verwerken vanaf stick en voilà : Opener, meer dynamiek, het laag gaat lager. Stemmen zijn heel veel natuurlijker met veel meer timbre.

Geen idee waarom dit zo is, maar het was oh zo overduidelijk.

Inmiddels zijn we ruim een jaartje verder, heeft de NA11 een aantal keren een software upgrade doorlopen dus wie weet...

Ook net een nieuwe PC binnen met veel CPU power, SSD en plenty RAM. Omdat het een nieuwe PC is, ook nog even geen andere shit er op dus lekker clean Windows 10.

USB drivers (64 bit) van Marantz downloaden en installeren. jRiver als player downloaden, installeren en configureren waarbij alles wat in de weg staat of het geluid zou kunnen manipuleren uitschakelen. 2 fatsoenlijke USB kabels van zolder gehaald, PC van de lader losgekoppeld (eventuele interferentie van die kant uitsluiten) en spelen maar...

Het zou wel gaaf zijn als er iets veranderd was, want eerlijk is eerlijk : Bedieningsgemak is nog steeds het ondergeschoven kindje bij de NA11. Nu heb ik de NA11 voor het geluid en niet voor het bedieningsgemak, maar wat zou het mooi zijn als je beide zou kunnen combineren ...!!! Het gemak van JRiver en de audio-kwaliteiten van de NA11 gecombineerd....!!

Mahler, Patricia Barber, Kati Melua, Yello, Sati,...

Allemaal het zelfde beeld : Er is nog steeds geen alternatief voor het stickie aan de voorkant...
Tja, niets nieuws onder de zon...

PS : Uiteraard in mijn situatie, op mijn set, bij mij in huis, in mijn beleving, etc, etc....

Zolang je maar geniet....

Faxe

Die van mij wordt morgen 1 jaar  pompom

Gebruik hem op het ogenblik meer als USB dac dan als streamer. Als streamer werkt hij vooral goed met JRiver en Audirvana. Heb de laatste firmware update nog niet geïnstalleerd.

bochtenwerk

Weet iemand wie INTERNETRADIO beheert en aan wie ik een wijziging van een IPADDRESS moet doorgeven om dat station weer te kunnen ontvangen? OP DENON en MARANTZapparaten is VERONICA192 niet meer te ontvangen.

lo

Hebben jouw vragen betrekking op een NA-11?
Welke apparatuur heb je?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

CBdicX

Toch wel vreemd dat als ik een DSD bestand af wil spelen mert de NA11S1, ik dit via de PC moet doen, terwijl de 6005 van nog geen 500 euro dit gewoon via de USB poort doet.....  :-(
Of mis ik iets ?

hchifi.nl

Citaat van: CBdicX op maart 14, 2016, 14:20:59
Toch wel vreemd dat als ik een DSD bestand af wil spelen mert de NA11S1, ik dit via de PC moet doen, terwijl de 6005 van nog geen 500 euro dit gewoon via de USB poort doet.....  :-(
Of mis ik iets ?

Dat is bekend.
De NA-11 speelt dsd enkel via de USB
Via het netwerk kan deze dat niet.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op maart 14, 2016, 15:30:59
Dat is bekend.
De NA-11 speelt dsd enkel via de USB
Via het netwerk kan deze dat niet.
Ik bedoelde meer een DSD file op een stick en hup in de voorkant USB, wat met een receiver prima gaat.
Hoop op een update om dat wel te kunnen, of is dat te veel gevraagd anno 2016 ?