Speakers, speakers en nog meer speakers!

Gestart door pameijer, april 02, 2013, 21:28:22

Vorige topic - Volgende topic

jowa

off topic: heb zelf al jaren een Sony LCD TV en die bevalt nog steeds prima. Nog nooit wat aan gehad, terwijl ik op verschillende forums veel problemen hoor met andere merken.

On topic: Sony maakt zeer mooie luidsprekers, net zoals Pioneer. Zijn alleen niet zo  bekend in NL.

SmauG

Citaat van: jowa op april 03, 2013, 14:07:46
off topic: heb zelf al jaren een Sony LCD TV en die bevalt nog steeds prima. Nog nooit wat aan gehad, terwijl ik op verschillende forums veel problemen hoor met andere merken.

On topic: Sony maakt zeer mooie luidsprekers, net zoals Pioneer. Zijn alleen niet zo  bekend in NL.

Ik vind het niet zo gek dat het zo onbekend/bemind is.
Ga eens naar "een" website van sony en je wordt helemaal kapotgeknuppeld *kuch* G-tank *kuch* met allerhande waardeloze kermiszooi. Maar wil je serieus geld uitgeven aan een speakersysteem, waar kom je dan terecht?

Zoldar

sony zelf is niet ingericht om het serieuzere spul te verkopen. maar er zitten in japan nog wel een aantal audiofiele ontwerpers die wel eens de kans krijgen om iets moois te maken.

deze ontwerpen zijn meer gericht op de usa en japan. je komt daar nog wel eens zaken tegen in de bladen.

De Sony SCD-XA5400ES is er zo een. SACD speler met xlr en HDMI uitgang (native DSD). mooi ding die voor red book CD, eerst de lpcm naar DSD upconverteerd en dan pas als DSD file naar de DAC gaat voor conversie.

En natuurlijk die ES speakers.

maar het lijkt eerder een zwanenzang te zijn als je kijkt naar het verleden.

ik heb met anderes sony producten ook slechte ervaringen (playstation 2 die na 1 jaar geen dvd afspeelt).

ik was daar ook bang voor bij mijn huidige Sony SCD-555ES, maar niets is minder waar. speelt alles foutloos af, ook CD's die door marantz cd spelers niet worden uitgelezen. een tank, over-engineerd.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op april 03, 2013, 08:33:37
Harbeth is nog steeds een bescheiden familiebedrijf, maar met grote potentie echter... ;-)
Je hoeft mij niet te overtuigen Cor; heb in december jl. een hele middag geluisterd naar een combi van Monitor 30.1 AE en een Velodyne DD18 ... Dat klonk erg goed, erg fraai. Echter niet te vergelijken met Tannoy Gl. ... :-D.

thanatos

Citaat van: xander32 op april 03, 2013, 19:12:37
Je hoeft mij niet te overtuigen Cor; heb in december jl. een hele middag geluisterd naar een combi van Monitor 30.1 AE en een Velodyne DD18 ... Dat klonk erg goed, erg fraai. Echter niet te vergelijken met Tannoy Gl. ... :-D.

Hoe vond je het laag weergave bij wat stevigere muziek ? Ik heb de M30 in bezit gehad en heb deze van de hand gedaan vanwege de beperking in het laag. En goede sub bracht deels een oplossing maar daar bleef ik maar aan regelen.

Ben wel nieuwsgierig naar de M30.1

Edit : ho wacht.. Velodyne DD18  :-D