Nationale AV Dagen 6-7 april 2013

Gestart door RoGEK, maart 29, 2013, 17:44:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

Sorry dacht afgelopen weekend. Sorry nogmaals.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

RoGEK

Citaat van: drees62 op maart 31, 2013, 20:26:47
en heb me opgegeven voor een demo van de NA-11 S1 bij Ken I. himself  :wink:

hey drees, ik heb wel direct het bevestigingsmailtje  voor me mailadres gehad maar verder nog niks..


heb jij misschien meer gehad?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

drees62

Citaat van: RoGEK op april 06, 2013, 20:22:16
hey drees, ik heb wel direct het bevestigingsmailtje  voor me mailadres gehad maar verder nog niks..


heb jij misschien meer gehad?

Nope, denk dat je op een lijst staat nu.
Gewoon op de afgesproken tijd melden bij Ken

RoGEK

Verwacht het ook maar dacht, vraag toch even na.

Hoelaat ben jij er morgen bij?
ik heb me voor 12:00 aangemeld.

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

drees62

Citaat van: RoGEK op april 06, 2013, 20:53:43
Verwacht het ook maar dacht, vraag toch even na.

Hoelaat ben jij er morgen bij?
ik heb me voor 12:00 aangemeld.

Ik ook om 12:00 uur. Wellicht tot morgen dan!

RoGEK

Nou ik zou zeggen veel plezier, want weet bijgod niet wie je in het echt bent  :schater:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

drees62

Net weer terug van de AV NU en een ontzettend leuke dag gehad. Voor mij één van de leukste shows van de afgelopen jaren. Voor een deel kwam dit door het feit dat het (gelukkig) niet zo druk was en je overal goed bij kon en dat er eindelijk ook eens demo's met de deur dicht werden gegeven.
Ook het feit dat er diverse lezingen/workshops waren (ik was o.m. bij Bob van WifiMedia) gaf een mooie invulling aan de dag. De AV NU was zeer breed van opzet. Van absolute highend (Magico/Focal Utopia lijn/Dynaudio Evidence Platinum etc.) tot het beter betaalbare spul (Audioquest Dragenfly USB DAC, Focal Bird, Pioneer autoradio's etc.)

Bij de ingang kreeg je een beurscatalogus uitgereikt in high glossy formaat met een duidelijke plattegrond met de deelnemers. Allemaal top geregeld dus!

De NS 11 demo dan maar. Ken ontving je met de klanken van de Koln concert van Keith Jarret en had daarna drie kwartier lang mooie DSD (SACD-formaat) tracks in de "aanbieding". Er is dus geen vergelijk gedaan met gewone formaten zodat ik daarover niets kan zeggen. In ieder geval waren de stemmen uit de NS 11 beter te verstaan dan Ken zelf, ondanks dat ik op de 1e rij zat. Wat praat die man slecht Engels zeg, pfffft.
De NS 11 klonk goed, maar ik ben niet overtuigd dat dit de ultieme netwerkplayer is. Dit komt deels door de speakers van Boston (M350) die m.i. de zwakke schakel zijn. Deze set met de PM 11 S3 als versterking verdient een paar veel betere speakers. Helaas heeft de Marantz-groep die schijnbaar momenteel niet in huis zodat we het hiermee moesten doen. Jammer want ik denk dat het veel beter kan. Het klonk zeker niet slecht hoor maar overweldigend was het nu ook weer niet.

Waar ben ik wel van "ondersteboven"? De nieuwe Dali Epicon 2 monitor. Wat een speaker!

xander32

Dali Epicon 2, iets om voor te sparen!?

drees62

Citaat van: xander32 op april 07, 2013, 21:26:08
Dali Epicon 2, iets om voor te sparen!?

Heel lang  :yes: :yes:

Maar zonder gekheid, ik denk een beetje het gevoel dat jij met de Glennies hebt.
Niet normaal, want klonk die speaker goed.

wie weet, ooit . . . .

xander32

Citaat van: drees62 op april 07, 2013, 21:31:07
Heel lang  :yes: :yes:

Maar zonder gekheid, ik denk een beetje het gevoel dat jij met de Glennies hebt.
Niet normaal, want klonk die speaker goed.

wie weet, ooit . . . .
... ze zien er iig. erg gaaf uit.

RoGEK

Drees,

Ik vond het engels van Ken wel meevallen.
was echt een commercieel praatje, weinig diepgang. had er wel wat meer van verwacht als ik heel eerlijk ben.
Gratis SACDtje van Ken gekregen door een vraag die hij het publiek stelde goed te beantwoorden  :yes:

Wel nog te weten gekomen dat er een 2de Network Audio player komt van marantz.
prijsklasse 1500 euro..
info rechtstreeks van Ken gekregen op de vraag of er ook een NA in de 15 serie kwam...

Waar ik vandaag heel er van onder de indruk was, was de demo van Audo Physic Avantera plus+ icm met een heel erg dikke Simaudio Moon set..
mijn god zeg.... bijna eng..

Wat me ook verraste waren de Classic 20's icm een Primare "setje"

Verder leuk gesprek gehad bij de "Hifi gasten" over dragonfly dac etc.

Veel leuk en onbetaalbaar (voor mij) spul gezien vandaag.
ivm een drukke agend was ik omstreeks 14:00 al weer weg.

Van daaruit nog naar Roermond gereden.
Daar was een demo van de nieuwe Accuphase DP-550 SACD op een heel dikke set
( Accuphase C-2110 voorversterker en twee M-6000 mono eindversterkers op B&W 800 diamond)


- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

drees62

Citaat van: RoGEK op april 07, 2013, 21:48:31
Drees,

Ik vond het engels van Ken wel meevallen.
was echt een commercieel praatje, weinig diepgang. had er wel wat meer van verwacht als ik heel eerlijk ben.
Gratis SACDtje van Ken gekregen door een vraag die hij het publiek stelde goed te beantwoorden  :yes:

Wel nog te weten gekomen dat er een 2de Network Audio player komt van marantz.
prijsklasse 1500 euro..
info rechtstreeks van Ken gekregen op de vraag of er ook een NA in de 15 serie kwam...

Waar ik vandaag heel er van onder de indruk was, was de demo van Audo Physic Avantera plus+ icm met een heel erg dikke Simaudio Moon set..
mijn god zeg.... bijna eng..

Wat me ook verraste waren de Classic 20's icm een Primare "setje"

Verder leuk gesprek gehad bij de "Hifi gasten" over dragonfly dac etc.

Veel leuk en onbetaalbaar (voor mij) spul gezien vandaag.
ivm een drukke agend was ik omstreeks 14:00 al weer weg.

Van daaruit nog naar Roermond gereden.
Daar was een demo van de nieuwe Accuphase DP-550 SACD op een heel dikke set
( Accuphase C-2110 voorversterker en twee M-6000 mono eindversterkers op B&W 800 diamond)

Maar wat vond je nu van de NS 11?

Ik vond die Classics van AP dus één van de grote tegenvallers, zo zie je maar weer.
Man draaide ook veel te hard waardoor de felheid van die speaker ging overheersen, ben ik allergisch voor.

Toevallig ook nog de Dali Epicon 2 gehoord op de stand van AND?

RoGEK

Citaat van: drees62 op april 07, 2013, 22:19:31
Maar wat vond je nu van de NS 11?

Ik vond die Classics van AP dus één van de grote tegenvallers, zo zie je maar weer.
Man draaide ook veel te hard waardoor de felheid van die speaker ging overheersen, ben ik allergisch voor.

Toevallig ook nog de Dali Epicon 2 gehoord op de stand van AND?

de NS11 ziet er mooi uit, klinkt goed... maar moet je vergelijken tov wat anders..
Leuk om het gezien te hebben maar dus nu geen mening over.
Zoals gezegd, ik had er meer van verwacht eigenlijk.

De classics stonden bij mij op een redelijk normaal volume om te beluisteren en had eigenlijk niet het idee dat het teveel van het goede was..

De Epicon 2 heb ik ook gehoord.
Stond ook op een leuk "masters" setje van NAD
Vond het even een heel vreemde demo.
Draaide ergens een sub mee want dat laag kan NOOIT uit die 2 speakers komen.
laag vond ik te overheersend en niet mooi.
Zeg maar ongecontroleerd..

Als ik dit vergelijk met bijv. de Ushers van Xander32 klinken die naar mijn idee met nog meer detail.
Al kan je de speakers toch niet zo blind vergelijken als je ze niet naast mekaar hebt staan op dezelfde apparatuur.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

drees62

#29
Citaat van: RoGEK op april 07, 2013, 22:27:17

De Epicon 2 heb ik ook gehoord.
Stond ook op een leuk "masters" setje van NAD
Vond het even een heel vreemde demo.
Draaide ergens een sub mee want dat laag kan NOOIT uit die 2 speakers komen.
laag vond ik te overheersend en niet mooi.
Zeg maar ongecontroleerd..

Als ik dit vergelijk met bijv. de Ushers van Xander32 klinken die naar mijn idee met nog meer detail.
Al kan je de speakers toch niet zo blind vergelijken als je ze niet naast mekaar hebt staan op dezelfde apparatuur.

Dus wel, geen sub hoor. Heb jij die zien staan dan?
Ik heb zelf Usher BE-718 gehad, kan dus wel aardig vergelijken. Die Dali's zijn (naar mijn mening) wel ff een stapje hoger op de hifi-ladder  :wink: