Auteur Topic: De set van Rob46.  (gelezen 281411 keer)

Offline The Good Son

• Houdt van Marantz
Re: De set van Rob46.
« Reactie #2265 Gepost op: november 27, 2020, 21:07:59 »
Wat een beest! ...dus zo ziet blackfriday er uit!  :-D
Veel plezier ermee!
Marantz PM15/S2, Marantz CD5004, Bluesound Node2i, Pro-ject RPM1, Teufel Ultima 40MK2

Offline jowa

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • It's the music that counts
    • Mijn set
« Reactie #2266 Gepost op: november 27, 2020, 22:02:28 »
Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden.
Deze stond ook als optie op mijn lijst voordat ik voor actieve luidsprekers ging.
Server: Intel NUC GEN10 - LMS

Audio set: Marantz DV12S2 - Linn Akurate Exakt DSM - Dynaudio Focus 30XD

HeadFi set : Chord Poly/Mojo - Hifiman Sundara

AV set: Chromecast - Sony UBP-X800M2 - Focal Dimension - LG 75UN70706LD

Offline jrm

• Marantz = emotie = genieten
« Reactie #2267 Gepost op: november 28, 2020, 11:50:47 »
Ben benieuwd naar je verslaglegging Rob, kijk er echt naar uit!
Ondertussen veel plezier met het luisteren.

Offline KI-Pearl

• Houdt van Marantz
« Reactie #2268 Gepost op: november 28, 2020, 22:24:20 »
Hallo Rob,

Je zult hier geen spijt van krijgen. Ben zelf sinds enige dagen in het bezit van een geweldige Rotel set (RC-1590 en RB-1590) en die eindversterker heeft een continue vermogen van 350 Watt bij 8Ohm.

Wat dat met mijn luidsprekers doet is fenomenaal, de control, push en plaatsing, echt super.

Ik durf te wedden dat jij de eindversterker gaat koesteren.

Veel plezier er mee!

Groeten,
Marcel
- Rotel RC-1590
- Rotel RB-1590
- KEF R900
- Chord Epic X 1,5 meter
- Chord Signature Ohmic Silver jumper
- Marantz UD7007
- Marantz NA6005

Offline John Wx

• Donateur!
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
« Reactie #2269 Gepost op: november 29, 2020, 00:24:20 »
Hallo Rob,

Je zult hier geen spijt van krijgen. Ben zelf sinds enige dagen in het bezit van een geweldige Rotel set (RC-1590 en RB-1590) en die eindversterker heeft een continue vermogen van 350 Watt bij 8Ohm.

Wat dat met mijn luidsprekers doet is fenomenaal, de control, push en plaatsing, echt super.

Ik durf te wedden dat jij de eindversterker gaat koesteren.

Veel plezier er mee!

Groeten,
Marcel

Die mooie AE vragen toch niet zoveel stroom :

Two-way, reflex-loaded, stand-mounted loudspeaker. Drive-units: 1" (25mm) metal-dome tweeter, two 4.5" (110mm) metal-cone woofers. Measured crossover frequency: 4kHz. Crossover slopes: first-order, 6dB/octave. Frequency response: 65Hz–18kHz ±2.5dB, 50Hz–22kHz ±4dB. Sensitivity: 91dB/W/m (2.83V). Nominal impedance: 8 ohms.
* SONY ES * KLIPSCH * NORSTONE * SPOTIFY * ACER * OEHLBACH * SAMSUNG * Chromecast Audio * ARGON USB DAC * MOTOROLA * IXOS * Logitech * MICROSOFT * MONSTER *

Offline Rob46

• Simplicity at its best
« Reactie #2270 Gepost op: december 06, 2020, 15:01:03 »
Ik de afgelopen week de M33 in huis gehad. Daarnaast twee C 298 Purifi eindversterkers en de C 658 streamer/dac/vv.
De M33 is een dijk van een all-in-one. Punt. En gezien ik de afgelopen twee jaren steeds enthousiaster over dit concept ben geworden, heb ik inmiddels kennis mogen maken met de NAIM UNITI ATOM, NAIM UNITI NOVA en de NAD M10. Allemaal prachtige audio componenten met uiteraard hun eigen karaktereigenschapp en. De NAIM's wat 'zwaar', de NAD's 'fris'. De Hegel en Lyngdorf alleen in de winkel kunnen luisteren. Dan merk ik dat ik met BluOs wel erg verwend ben. Maar ook dit zijn prachtige audio componenten. Optisch speelt ook een rol en naast de sound vind ik het saaie klassieke van NAD Classic gewoon mooi. Goed he? Zoveel keus.

De korte versie: ik wilde wel eens een vergelijk doen met de M33 en later de NAD C 658 en een C 298. Tja, natuurlijk subjectief, maar wil het toch met jullie delen. Laten we hier eens mee starten. Ik vond de verschillen echt miniem. De M33 gaf een groter podium weer. Dat was het. Dan maar eens experimenteren met twee C 298 eindversterkers (ik heb een week een C 298 op de M10 gehad). Aangesloten op de C 658 met (voorlopig, want ik ben een PureCable liefhebber) Audioquest MaKenzien XLR veters. Stroomkabels nog origineel en rechtstreeks in het stopcontact (wel een aparte stroomgroep). Mijn ervaring is dat dit een stuk beter is dan de PowerQuest 3 van AudioQuest ertussen. Spullekus in bridge, dus twee mono eindversterkers met veel, heel veel vermogen. Mijn Dynaudio C1 Platinum luidsprekers met 85db vinden dit wel erg lekker hoor! Muziek dan maar, eerst zonder DIRAC. Dat was ook met de M33 overigens de situatie.

Dit klinkt toch wel erg lekker hoor. Ja, zelfs beter dan de M33. Er is een wezenlijk verschil hoorbaar in met name de diepte en holografisch beeld. Het is niet alleen groot, maar alles komt ook rondom de speakers goed los. Nu verdwijnen de luidsprekers echt.

Dan nog maar eens een dag met de M33 en Dirac. Dirac ingemeten (Full version) met een Umik-1 meetmicrofoon. Ondersteuning van Dirac is hier wenselijk gezien de akoestiek die niet optimaal is. Bij de M10 heb ik hier ook zeer goede resultaten mee behaald. Ook nu weer. De M33 klinkt wat verfijnder. Instrumenten worden wat strakker geplaatst. Dan maar eens een dag met de C set en Dirac aan de slag. Ja, dat was al erg goed, maar hier komen, zeg maar gerust, weer enkele stappen bij. Rust, basloopjes nog droger. Erg mooi hoor. De C 658 functioneert fijn. Natuurlijk een fijn streamingsluik van BluOs wat voor snelheid en degelijkheid zorg draagt. De DAC sectie in de C 658 is mooi. Ik merkte in vergelijk met de M33 geen verschil, terwijl deze een iets andere DAC configuratie heeft. Maar nogmaals; subjectief.

Besloten, ondanks het feit dat ik een all-in-one als de M33 op mijn verlanglijstje had staan, toch overstag gegaan en de C set gekocht. De C 658 kan mooi in een bijna afgesloten ruimte staan en de twee eindversterkers passen mooi links in het meubel.

[NAD C 658][2x NAD C 298][Dynaudio Confidence C1 Platinum][Purecable Nano Ultimate]

Offline Paul

• Doe mij maar buisjes
« Reactie #2271 Gepost op: december 06, 2020, 15:20:20 »
👍 Mooi vertaald met je eigen ervaring, geniet van de aanwinsten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Offline xander32

• Not that serious!
« Reactie #2272 Gepost op: december 06, 2020, 15:34:26 »
Gefeliciteerd met deze strakke en krachtige no nonsense versterking, heel veel muziekplezier gewenst 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM-10  ||  Marantz NA-11s1  ||  Audiolab 6000 CDT

Offline Nb

• 🎵 Storm on the senses, weather for the soul.🎶
« Reactie #2273 Gepost op: december 06, 2020, 16:25:20 »
Mooie set, weer terug naar meer dozen 8-)
Staat lekker ruim.  :yes:
Q Acoustics 3050 - Marantz PM 6004.
CD Speler van dienst: Philips cd 931,
SACD/ dvd speler: Pioneer DVLX 50, Yamaha TX 530 RS, Cambridge Dacmagic100. Logitec BT. receiver en een Chromecast.

Offline sjoek

« Reactie #2274 Gepost op: december 06, 2020, 16:37:46 »
Ziet er weer mooi uit. Veel luisterplezier :yes:
De Set: PM7004, NA7004, UD5005, 6170, Mission 700

Offline Niber

• Marantzofiel!
« Reactie #2275 Gepost op: december 06, 2020, 16:46:51 »
Ziet er mooi uit!
Prachtige speakers ook.
Ik heb laatst de Contour 20 mogen horen, daar was ik al enorm van onder de indruk.
Kan me helemaal indenken hoe grootst deze “kleintjes” dan wel niet moeten klinken.

Veel plezier met de nieuwe power (en nog steeds wel nieuwe speakers).
« Laatst bewerkt op: december 06, 2020, 17:31:07 door Niber »
Linn Majik DSM - Marantz CD5003 - ProJect RPM 1.3 - Scansonic MB2.5

Offline marantznovice

• Marantz Fan
  • **
« Reactie #2276 Gepost op: december 06, 2020, 16:49:27 »
Mooie set en een mooi verslag! Zelf vind ik de Classic-serie ook mooier om te zien dan de Master-serie. Wat ik me afvraag naar aanleiding van je foto’s: de eindversterkers lijken boven niet zo gek veel ruimte te hebben. Het zijn natuurlijk wel klasse-D versterkers, maar desondanks vroeg ik me af of ze toch niet te warm kunnen worden.

Offline Rob46

• Simplicity at its best
De set van Rob46.
« Reactie #2277 Gepost op: december 06, 2020, 19:22:51 »
Dank voor de complimenten! Beide versterkers hebben rondom echt veel ruimte. De achterzijde zelfs bijna geheel open vak. Ter illustratie: klasse A versterkers zouden het zelfs nog goed kunnen doen met voldoende ventilatie......
[NAD C 658][2x NAD C 298][Dynaudio Confidence C1 Platinum][Purecable Nano Ultimate]

Offline jowa

• Donateur!
  • It's the music that counts
    • Mijn set
« Reactie #2278 Gepost op: december 06, 2020, 19:52:13 »
Mooie nieuwe set Rob
Goede keuzes vwb de Classic lijn.

Deze opzet ook nog in m’n lijstje gehad, maar dan wel een enkele ev, totdat ik tegen m’n Actieve Dynaudios aanliep.

Die C1’s lusten zeker een slokje vermogen :yes:. Bridged is dan een mooie keuze.

Geniet er lekker van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Server: Intel NUC GEN10 - LMS

Audio set: Marantz DV12S2 - Linn Akurate Exakt DSM - Dynaudio Focus 30XD

HeadFi set : Chord Poly/Mojo - Hifiman Sundara

AV set: Chromecast - Sony UBP-X800M2 - Focal Dimension - LG 75UN70706LD

Offline jrm

• Marantz = emotie = genieten
« Reactie #2279 Gepost op: december 06, 2020, 22:42:03 »
WoW, mooi en goed geschreven verslag en wat een set heb je weer Rob!

Veel plezier en hopelijk wat meer rust om wat langer te genieten van deze set  :-D