Airplay op ipad of imac valt weg na aanzetten van mijn windows-laptop

Gestart door P.Diepeveen, maart 19, 2013, 19:28:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Staat dat niet in de handleiding van de Marantz? Ik heb nog steeds het idee dat die voorrang kiest voor de windows laptop.

Audiotic

Stomme vraag misschien, maar veranderd het IP adres van je iPad na aanzetten van je laptop?
Kijk onder Settings - WiFi- en dan je eigen netwerk. Meestal iets van 192.168.1.12 ofzo.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: P.Diepeveen op maart 20, 2013, 14:08:35
Ik heb geen ledlampen, dus dat is het probleem zeker niet. De verbindingen zijn goed.
Ook geen probleem met Lion. Zolang de laptop (windows) uit is, speelt Airplay via mijn iMac prima en probleemloos.
Punt is dat de windowslaptop kennelijk iets overrulet (voorrang neemt).
Iemand deed de suggestie om het te zoeken in bestanddeling van het thuisnetwerk. Daar zou ik iets aan of uit moeten zetten, maar ik weet niet wat.
Iemand die weet wat het zou kunnen zijn en kan dat in klein stappenplannetje uitleggen?

in een van die linkjes stond het om ze een eigen ip te geven zover mogelijk uit elkaar 

de verbindingen kunnen wel goed zijn maar de instellingen niet ik zou contact opnemen met Linksys

en zoals je in al die linkjes leest zijn er gewoon nog teveel problemen en zeker bij ipad laptop en een airplay streamer/receiver
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.