Marantz AV7701 Bi-amp aansluiten.... hoe ?

Gestart door Joozz, maart 01, 2013, 00:18:39

Vorige topic - Volgende topic

Joozz

Citaat van: WimPeu op maart 01, 2013, 17:08:08
Kan het ook niet vinden in de on line manual.. Zo zie je maar weer hoe serieus je de reviewers moet nemen. Bi-amping doet trouwens zo goed als niks met je geluid... Zou me er niet druk om maken. Ik kan wel bi ampen en heb het ook gedaan. Door een andere opstelling gaat het niet meer maar ik merk geen enkel verschil eigenlijk. Deed het omdat het kon...

Merk bij mijn Tannoy's dat ze toch wel dynamischer klinken bij Bi-amp. Ik heb de Marantz set erop geselecteerd, dus wil ik het ook graag zo opstellen, anders had ik die 5 kanaals genomen.

De vraag vanmiddag ook bij Marantz neergelegd, ben benieuwd !

Marvin

Welk Tannoy type heb je?

--Verstuurd zonder netwerk--

Joozz

Marvin

Netjes hoor...!

--Verstuurd zonder netwerk--

Joozz

Moet zeggen, net 2 daagjes in bezit van de Marantz set, maar ik vind het een goede match. Mijn Velodyn sub heb ik minder nodig t.o.v. mijn vorige setup

bas focal marantz

Ik vindt dat als marantz duidelijk vermeld dat je bi-amp kan aansturen dat dat ook echt moet kunnen , ik zou contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht , mede omdat je kan bi-ampen heb je het apparaat gekocht lees ik van je .

Anders kan elke merk wel roepen ''je kan tri-ampen''    (met splitters) maar dat zeggen ze er niet bij . 

Joozz

De vraag ligt al bij Marantz zelf, ben benieuwd

Joozz

Opgelost, kreeg antwoord van de helpdesk:

=======================
Bedankt voor je reactie. Helaas is zijn de productsheets waarop jij doelt niet volledig, de AV7701 ondersteunt geen bi-amp optie. Dit is echter te omzeilen om gelijkertijd de RCA uitgangen FR + FL en XLR-uitgangen FR + FL te gebruiken:

AV7701        MM8077
XLR-FL naar Ch1 (switch naar balanced)
XLR-FR naar Ch2 (switch naar balanced)
RCA-FL naar Ch3 (switch naar unbalanced)
RCA-FR naar Ch4 (switch naar unbalanced)

Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support

=====================

Mooi, gaat wel lukken zo...

Vlearmoes

Tja tuurlijk     nu zie ik het ook   :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject