Vervanging huidige Marantz-set?

Gestart door Carlo, december 26, 2012, 14:40:29

Vorige topic - Volgende topic

Carlo

Beste forumleden,

Met nog de gourmetgeuren hangend in huis ben ik maar eens achter de laptop gekropen om wat advies in te winnen. Ik wil mijn huidige set gaan vervangen, maar weet niet goed wat te doen.

Momenteel heb ik een SR7300 en DV4200, beide zo'n 10 jaar geleden aangeschaft. Ik wil graag naar een receiver van deze tijd en een blurayspeler. Nu heeft Marantz onlangs weer nieuwe modellen op de markt gebracht en ben ik weer gaan twijfelen. Verder kijk ik naar een Panasonic-plasme TXP46GT30 en heb ik nu alleen fronts; MOnitor audio radius 270hd. Ik wil weer naar surround toe t.z.t. met wellicht de MA radius 90hd, centre en als sub vond ik de Rel T5 wel mooi.

Ik kijk met name films, en ook muziek DVD's. De focus ligt dus op films. Zo nu en dan speel ik wat op een XBOX360. Verder is het plan om later ook muziek via streaming te realiseren van bijv. een NAS.
Ik weet dat zelf luisteren de beste keus is en dat ga ik ook zeker doen, maar wellicht dat medeforumleden mij kunnen adviseren over wat met de huidge speakerset (en toekomstige) een goede stap in de richting is qua receiver en blurayspeler. Ik wil wel bij Marantz blijven.

Alvast dank voor de reacties en nog een fijne 2e kerstdag.

Greetz,
Carlo

QuattroNL

Zoals ook al bij de buren vermeld: SR7007 via H&C Hifi: http://link.marktplaats.nl/628424971
Daarbij een mooie bijpassende UD BR-speler en klaar.

Streaming: Sonos of Logitech.
Of, van Marantz, de NA7004. Die speelt alleen niet gapless  :-(
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Carlo

Citaat van: QuattroNL op december 26, 2012, 20:59:47
Zoals ook al bij de buren vermeld: SR7007 via H&C Hifi: http://link.marktplaats.nl/628424971
Daarbij een mooie bijpassende UD BR-speler en klaar.

Streaming: Sonos of Logitech.
Of, van Marantz, de NA7004. Die speelt alleen niet gapless  :-(

Hoi Quattro,
Dank voor je reactie. IK had de 7007 ook gezien, maar ik vraag me af of deze niet wat teveel van het goed is. Mijn luister/kijkruimte is ca. 3,5 bij 4. Als ik een iets minder zware zou kopen, die ook goed bij de speakers past, houd ik weer over voor extra speakers o.i.d..

KAn dan de 6007 een idee zijn? Met die moet je toch ook kunnen streamen?

Grtz.
Carlo

Marvin

Als het goed is heeft die inderdaad dezelfde netwerk functies.

harteman

Ik heb de 5007 en die heeft al power genoeg om mijn kamer te vullen (5x4 meter) in combinatie met redelijk laagrendements dynaudio's. En streamt ook top!!

Groet,
Harteman

Marvin

Even een klein vraagje tussendoor, heb je veel verschil gemerkt tussen die Onkyo en deze receiver?

--Verstuurd zonder netwerk--

Stadium III

Wat wil je uitgeven aan de spullen kan wel vanalles gaan zeggen maar zal zo niet verder komen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Carlo

Citaat van: Stadium III op december 27, 2012, 18:29:08
Wat wil je uitgeven aan de spullen kan wel vanalles gaan zeggen maar zal zo niet verder komen

Dank voor de reacties.

Mijn uitgavebudget is beperkt. Momenteel liggen er enkele andere prio's die geld gaan kosten.

Het zou mooi zijn als ik een UD bijv. de 7006 en een sr samen voor effe meer dan € 1.000,= kan aanschaffen. Ik weet dan niet of bijvoorbeeld ook een SR5007 goed passend is bij m'n speakers.

Speakerdraad ligt eral; nog van me vorige set (v.d. Hul clearwater) Dat scheelt al weer.

Maar, zoals ik ook al eerder zei. Ik heb er geen haast mee. Als ik eerst nog wat extra's in de spaarpot kan doen, komt dat ook goed uit.

Greetz. Carlo

Stadium III

Tja bel H&C hifi eens deze hebben wel eens zeer mooie aanbiedingen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

harteman

Volgens mij heeft H&C de SR5007 voor Eur 629 en de UD5007 voor Eur 499.

Ik heb dezelfde set ook daar gekocht.....

Groet,
Harteman