Marantz SR5007/6007 ook gemogelijkheid subwoofer via LFE op Pure Direct?

Gestart door Pieter85, januari 01, 2013, 14:54:12

Vorige topic - Volgende topic

Pieter85

Hallo,

Weet iemand of je bij de Marantz Receivers SR5007/SR6007 ook op PURE DIRECT MODE kunt instellen dat de receiver via de pre-out (Low-level aansluiting) van de subwoofer ook het link+rechts frontkanaal doorstuurd?
Ik vraag dit zodat ik weet of ik ook een subwoofer high-level moet aansturen of dat low-level dan genoeg is?

Wanneer dit kan is het probleem ook gelijk opgelost dat ik in pure direct mode ook een anti-mode kan laten meedoen voor de subwoofer omdat deze op low-level is aangesloten.
Of is het niet aan te raden een anti-mode te gebruiken in pure-direct mode??

Alvast bedankt!
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

Cobraatje

Het is al even geleden dat ik de SR6006 had, maar volgens mij kan dit alleen als je voor stereo kiest.
Bij mij klonk de SR6006 via stereo beter dan pure direct.
Ik zou mij niet teveel focussen op pure direct en proberen of de stereo instelling goed genoeg is.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet veel stereo geluisterd heb via de SR6006, ik heb een aparte stereoet.

Pieter85

Ik ben even de handleiding van de receiver die ik waarschijnlijk ga kopen (Marantz SR6007) goed bekeken en daarin staat dat deze receiver de mogelijkheid heeft tot LFE + main.
Dit betekent  dat wanneer ik de receiver op bijvoorbeeld Pure direct set deze ook het altijd geluid van de front speakers naar de subwoofer stuurd.
Hierdoor is een High-level aansluiting niet meer nodig en kan ik pure-direct luisteren met een subwoofer via de een eventuele anti-mode!  ;D

Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp