Vervorming hoogste tonen voorkomen

Gestart door schieper, januari 05, 2013, 13:32:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exxar

Hoe reinig je de platen? Het verschil tussen een net gewassen plaat en een net geveegde kan groot zijn.

schieper

Bedankt voor de vele reacties. De meeste platen reinig ik niet eens. Is wel een van mijn goede voornemens voor 2013 :-) . Ik heb een disco-antistat spoelbak.

Het lijkt er op alsof het instellen van het naaldgewicht naar 2 geholpen heeft want het is grotendeels weg. Ik hoor het alleen nog maar bij hele hoge s of sch klanken. Alsof er iemand in de mic blaast. En bij van die crash symbals (heten die geloof ik) of een combi van snare drum met bekken. Dat wordt een ruis.

Zou dat op te lossen zijn met verdere fine-tuning van het naaldgewicht?
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

JohnWx

Citaat van: schieper op januari 06, 2013, 12:32:18
Bedankt voor de vele reacties. De meeste platen reinig ik niet eens. Is wel een van mijn goede voornemens voor 2013 :-) . Ik heb een disco-antistat spoelbak.

Het lijkt er op alsof het instellen van het naaldgewicht naar 2 geholpen heeft want het is grotendeels weg. Ik hoor het alleen nog maar bij hele hoge s of sch klanken. Alsof er iemand in de mic blaast. En bij van die crash symbals (heten die geloof ik) of een combi van snare drum met bekken. Dat wordt een ruis.

Zou dat op te lossen zijn met verdere fine-tuning van het naaldgewicht?

en de dwars compensatie ook naar 2
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Je hebt draaiers met mc of mm , daar zit al verschil in , wat wil de versterker ontvangen kan je die op mm of mc schakelen ?
Een mm speler aansluiten op mc of anders om lijkt me al dat dat problemen kan gaan geven .
De een stuurd 0,2 volt max uit de ander 2 volt uit ,

Op oude versterkers zit een keuze schakelaar voor mm of mc , en om de speler nog beter op de versterker te matchen zit er een cartridge load erbij .