Aansluiting met netwerkkabel noodzakelijk voor gebruik Airplay bij NR1603?

Gestart door Flowboy, november 13, 2012, 18:53:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flowboy

Dag beste mensen,

Dit is mijn allereerste post op dit forum. Mijn vader had vroeger altijd een Marantz en nu ik dan een mooie nieuwe versterker wil kopen, overweeg ik de NR1603 van Marantz.

Drie argumenten: goede kwaliteit, niet te duur en Airplay.

Ik heb op dit forum gezocht, maar kan het antwoord op mijn vraag niet helemaal vinden. Deze luidt:

Is of het absoluut noodzakelijk is om de versterker aan te sluiten op het internet om Airplay werkend te krijgen?

Een kleine toelichting:
- Het gaat me voornamelijk om het koppelen van mn TV aan de versterker (die heeft verder geen internetverbinding nodig)
- En ik wil Spotify kunnen afspelen vanaf mn Ipad of Iphone gebruik makend van de Airplay functionaliteit op de NR1603.

Ik hoef in eerste instantie niet persee de internet-radiochannels tot mijn beschikking te hebben. Kan ik ook Airplay gebruiken, zonder dat de versterker is aangesloten op mn internetkabel?

De reden dat ik dit wil voorkomen is omdat ik anders drie gaten moet boren omdat ik een kabel moet trekken naar die versterker. Als nou wel een verbinding nodig is, dan heb ik wat aanvullende vragen:
- Waar moet die kabel dan in eigenlijk? Naar mn modem, of naar mn draadloze router?
- Zou ik ook draadloos een link kunnen maken tussen de modem/router en de versterker door daar aan de kant van de versterker een soort van draadloze wifi ontvanger te zetten? HEt gaat me erom dat ik wil voorkomen om die draad te leggen.

OK, nou dat zijn wel erg veel vragen voor een eerste keer, vergeef me mijn vrijpostigheid. Maar goed, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Dat zou ik echt supertof vinden.

OK vriendelijk groet en alvast bedankt!


























sattie

De NR1603 heeft geen draadloze internet aansluiting, dus om airplay te gebruiken zal de NR1603 een netwerk kabel moeten hebben, anders zal het nooit werken.

Flowboy

Allright, bedankt. Ik heb me erin verdiept en ga denk ik en wifi bridge gebruiken om dit probleem te tackelen. Het belangrijkste: Ik heb hem vanmiddag gekocht!   pompom :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sattie

Veel plezier ermee !! Laat even weten hoe het werkt met die wifi-bridge.

Flowboy

Hallo,

Ik wilde nog even laten weten dat het allemaal gelukt is. Ik heb zo'n wifi-bridge gekocht (D-Link Access Point DAP-1522 WLAN 300Mbit, 75 euro) en het werkt als  een zonnetje!

Groeten,

Erik



WilliamB

Citaat van: Flowboy op november 28, 2012, 10:43:22
Hallo,

Ik wilde nog even laten weten dat het allemaal gelukt is. Ik heb zo'n wifi-bridge gekocht (D-Link Access Point DAP-1522 WLAN 300Mbit, 75 euro) en het werkt als  een zonnetje!

Groeten,

Erik
Veel plezier, fijn dat het is gelukt. pompom
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3