Reacties van de makers van audyssey

Gestart door Zoldar, december 04, 2012, 17:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Erg mooi leesvoer over wat audyssey allemaal doet in het draadje guide to calibration....

opvallendheden uit de antwoorden van audyssey engineer.
- audyssey hanteerd een high roll off vanaf zo'n 10 khz. reden hiervoor is dat films gemastered zijn voor bioscoopzalen en het in de huiskamer dan te schell zou worden. nu heb ik altijd al gevonden dat adsy iets doet in het hoog wat me niet beviel. en hier kan een verklaring zitten.
- je kunt die roll off vanaf 10 khz omzeilen door voor adsy music of flat curve te kiezen. gisteren even mee zitten stoeien en dat beviel best.
- adsy voegt bij 1khz khz een dip toe om overlap van mid/tweeter beter te laten verlopen. hmmm. helaas niet uit te zetten.

Dynamic EQ
Gisteren even op 0db reference level gespeeld en de ramen eruit geblazen. Daarna op -20db en met Dynamic EQ aan. Dynamic EQ zou de zaak dan zo bijregelen dat het lijkt op ref level. Het lijkt eerder op een loudness knop. Boombass en getingel.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 04, 2012, 17:11:34
Erg mooi leesvoer over wat audyssey allemaal doet in het draadje guide to calibration....

opvallendheden uit de antwoorden van audyssey engineer.
- audyssey hanteerd een high roll off vanaf zo'n 10 khz. reden hiervoor is dat films gemastered zijn voor bioscoopzalen en het in de huiskamer dan te schell zou worden. nu heb ik altijd al gevonden dat adsy iets doet in het hoog wat me niet beviel. en hier kan een verklaring zitten.
- je kunt die roll off vanaf 10 khz omzeilen door voor adsy music of flat curve te kiezen. gisteren even mee zitten stoeien en dat beviel best.
- adsy voegt bij 1khz khz een dip toe om overlap van mid/tweeter beter te laten verlopen. hmmm. helaas niet uit te zetten.

Dynamic EQ
Gisteren even op 0db reference level gespeeld en de ramen eruit geblazen. Daarna op -20db en met Dynamic EQ aan. Dynamic EQ zou de zaak dan zo bijregelen dat het lijkt op ref level. Het lijkt eerder op een loudness knop. Boombass en getingel.

Dus bij invullen inboedelverzekering vermelden JA/NEE DynEQ  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Ik snap er geen jota van en ben/was ook niet van plan om het aan te schaffen. :no:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE