Marantz 1090 Revisie

Gestart door thanatos, december 02, 2013, 14:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Hierbij een revisie verslag van de 1090 van een forumlid.

Klacht was uitval op 1 kanaal en verzoek tot service/revisie voor behoud van functie in de toekomst.

Mooie originele 1090 met rack handles.


Iemand goed los gegaan met een of andere oplossing met blijkbaar vocht er in. Zie corrosie/aanslag.


Overzicht na recap en schoonmaken.


Overzicht na doorsolderen en schoonmaken prints. Waren erg smerig en toch weel slechte contacten.


De oude elco's.


Recap was niet overbodig. Hoge interne weerstand (ESR).


Mooie blokgolf van 1 kanaal. Geeft aan dat de versterker over de hele linie mooi versterkt.


Verder afgeregeld volgens specificatie en zijn de potmeters schoongemaakt. Bij 2 gesloten schakelaars moest een klein gaatje ingeboord om ze te kunnen behandelen.

Verder een mooie en weer frisse 1090. Staat nu een duurtest te doen om zeker te weten dat de uitval klacht definitief verholpen is.


SB_Marantz

#1
Ziet weer gut aus herr Nasi..... :wink: :-D

Waren de V elco's nog ok?


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

#2
Ja, heb hem ze er uit gehad en gemeten.

Thnx :)

Edit : handig reageren via Iphone  8-)

thanatos

Citaat van: thanatos op december 02, 2013, 14:22:09
Verder een mooie en weer frisse 1090. Staat nu een duurtest te doen om zeker te weten dat de uitval klacht definitief verholpen is.

Nou na 10 uur spelen geen uitval klachten meer zoals verwacht. Speelt erg fijn. Jammer dat hij niet mag blijven. 19" smoelt ie lekker  :yes:

bas focal marantz

Mooi gedaan  pompom
Als de 1090 je echt bevalt moet het wel lukken om er een op mp te scoren .


Citaat van: thanatos op december 02, 2013, 14:22:09


De oude elco's.



En je hebt al vuurwerk in huis  clown1

SB_Marantz

Mocht er iemand interesse hebben , ik heb een reeds gereviseerde 1090 in de aanbieding.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

kopen kopen  :-D lol

Zet hem in de te koop sectie hier op het forum  8-)

Sebas

Ik ben de gelukkige eigenaar van deze Marantz 1090. Vamiddag heb ik hem opgehaald. Hij klinkt weer geweldig en tot dusver geen uitval meer van een kanaal. Thanatos, Bedankt!! Geweldig werk geleverd.

thanatos

Thnx! :-)

Hoop dat je er veel plezier van hebt icm die mooie Impuls transimissielijnen  8-)

EasyMar

Kijk dat is het mooie werk! Ik zeg klaar voor de tweede revisie?  clown1 pompom pompom

andriessen

Mooi zo met die rackhandles !