Teufel luidsprekers

Gestart door Eeg, november 10, 2012, 11:21:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eeg

Op hifi.nl las ik het volgende artikel.
http://www.hifi.nl/artikel/19661/Teufel-Ultima-40-vs-40-mk2-Een-Duivels-DilemmaA.html

Daar de luisprekers enkel online zijn aan te schaffen. (ook al is het op proef) Vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met speakers van dit merk.
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

JohnWx

Citaat van: Eeg op november 10, 2012, 11:21:28
Op hifi.nl las ik het volgende artikel.
http://www.hifi.nl/artikel/19661/Teufel-Ultima-40-vs-40-mk2-Een-Duivels-DilemmaA.html

Daar de luisprekers enkel online zijn aan te schaffen. (ook al is het op proef) Vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met speakers van dit merk.

Zelf niet wel is op een beurs of show maar wel veel over gelezen in de bladen vanaf 1990
Ze blonken niet uit qua vormgeving maar werd voor wat het waard is altijd zeer goed getest vooral prijs/kwaliteit
En een van de eerste samen met Nubert en Hans Deutsch om totaal pakketten te leveren voor 5.1 vanaf het begin van Home Theater
Ze hebben speciaal voor deze nieuwe formule gekozen ivm prijzen lager te houden en hun visie is dat internet meer afzet brengt en zijn ze een soort Wehkamp met een makkelijke service

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

http://www.teufelaudio.nl/

ze maken erg veel dus voor elk wat wils en ze leveren alles tot en met fatsoenlijke kabels en acc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Eeg

Zijn er ook mensen die ook echt luidsprekers van dit merk hebben?
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

Marvin

Vast wel, maar niet op dit forum dacht ik.


--Verstuurd zonder netwerk--

lo

Citaat van: Eeg op november 10, 2012, 11:21:28
Op hifi.nl las ik het volgende artikel.
http://www.hifi.nl/artikel/19661/Teufel-Ultima-40-vs-40-mk2-Een-Duivels-DilemmaA.html

Daar de luisprekers enkel online zijn aan te schaffen. (ook al is het op proef) Vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met speakers van dit merk.

Begin van het jaar is hier ergens wel iets te doen geweest over Teufel volgens mij. Gebruik de zoek functie maar eens.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Maar wat een ander ervan vind brengt je niet ver

Als je denkt het is goed moet je het doen en ze kunnen terug maar denk het niet voor dat geld is het moeilijk iets nieuws te kopen en ze doen al 30 jaar mee in de branche zijn geen flut speakers


google op hififorum.de en daar even kijken over het merk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Een vriend van mij heeft de Ultima 40, aangestuurd met de PM6003.

Klonk prima toen ik het de eerste keer hoorde (hielp hem aansluiten).
Keren daarna was ik iets minder onder de indruk, maar toen stonden ze ook in een hoekje weggedrukt en stond de loudness functie op de versterker aan...

Ga dit weekend zijn nieuwe huis bekijken, dan zal ik eens extra aandacht hier aan besteden.  :-D

Volgens mij zijn ze qua prijs/kwaliteit dikke prima.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op november 12, 2012, 16:41:16
Een vriend van mij heeft de Ultima 40, aangestuurd met de PM6003.

Klonk prima toen ik het de eerste keer hoorde (hielp hem aansluiten).
Keren daarna was ik iets minder onder de indruk, maar toen stonden ze ook in een hoekje weggedrukt en stond de loudness functie op de versterker aan...

Ga dit weekend zijn nieuwe huis bekijken, dan zal ik eens extra aandacht hier aan besteden.  :-D

Volgens mij zijn ze qua prijs/kwaliteit dikke prima.

loudness afplakken aub :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

De loudness werd inmiddels al niet meer gebruikt.
Speakers stonden (alweer) beetje raar opgesteld, maar klinken echt goed voor die "habbekrats" van een nieuwprijs!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op november 18, 2012, 21:05:28
De loudness werd inmiddels al niet meer gebruikt.
Speakers stonden (alweer) beetje raar opgesteld, maar klinken echt goed voor die "habbekrats" van een nieuwprijs!!

zo onprofessioneel of een WAF
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

#11
Citaat van: John Wx op november 18, 2012, 21:58:04
zo onprofessioneel of een WAF

Beetje van beide. Zijn vriendin kan het denk ik niet echt waarderen wanneer deze half de woonkamer in staan, maar ze vindt de zuiltjes an sich geen probleem.

Voor hem geldt...Zuiltjes mooi vinden en van leuk stukje muziek houden.
Als de muziek aangenaam klinkt is het klaar. Verder geen poespas wat hij hoort in details, plaatsing en opname.

Genieten van muziek kan zo simpel zijn!  notworthy

Hij pakt het tenminste leuk aan. Goede stereo versterker en dito luidsprekers. Veel mensen zullen vallen voor zo'n alles in één 2.1 melkpakjes + miniwoofer oplossing.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

Citaat van: Niber op november 18, 2012, 22:52:51
Beetje van beide. Zijn vriendin kan het denk ik niet echt waarderen wanneer deze half de woonkamer in staan, maar ze vindt de zuiltjes an sich geen probleem.

Voor hem geldt...Zuiltjes mooi vinden en van leuk stukje muziek houden.
Als de muziek aangenaam klinkt is het klaar. Verder geen poespas wat hij hoort in details, plaatsing en opname.

Genieten van muziek kan zo simpel zijn!  notworthy

Hij pakt het tenminste leuk aan. Goede stereo versterker en dito luidsprekers. Veel mensen zullen vallen voor zo'n alles in één 2.1 melkpakjes + miniwoofer oplossing.
Zóóó herkenbaar...: "Genieten van muziek kan zo simpel zijn." En dat is ook de bedoeling, anders ga je voorbij aan de inhoud van de muziek zelf. Als ik van perfect akoestiek e.d. wil genieten, dan ik wel naar de concertzaal waar ik overigens ook regelmatig kom (minimaal zo'n 6x per jaar).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

heb jaren in een nis gespeeld kon ik ook zeer van genieten hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

 :yes: Maar jij hebt dan ook altijd knappe spullekes gehad John notworthy.
Voor mij is plaatsing e.d. ook van secundair belang. Het moet wel lekker klinken, dat weer wel. En dat doet het gelukkig ook. Ben dan ook zeer tevreden. Ontevredenheid wordt ook opgewekt c.q. aangewakkerd door wat men hier op het forum leest en ziet. Zo ben ik vorig jaar nog in de verleiding gekomen om mijn luidsprekerkabels op te waarderen. :lol: Maargoed, audio kan een leuke hobby zijn, zolang het maar geen obsessie wordt, maar dat geldt eigenlijk voor alles. 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *