Marantz 4415 Quadradial Receiver

Gestart door Pedroso, november 19, 2012, 12:48:35

Vorige topic - Volgende topic

Pedroso

Ik heb gisteren voor mijn Philips verzameling (in opbouw) een versterker en cassettedeck opgehaald.
Vlak voor mijn vertrek bij de verkoper vroeg hij mij of ik nog interesse had in andere vintage audio.
Op mijn vraag wat hij dan nog meer had liep hij voor na een rommelkamer met 2 manshoge stapels vintage audio. Heb daar een Marantz 4415 Quadradial Receiver uit geplukt.

Nu heb ik deze al  te koop gezet op Marktplaats, maar heb eigenlijk geen idee wat ik er voor zal vragen. Erger nog. . . . ik begin eigenlijk een beetje te twijfelen of ik deze niet beter kan houden en zal opknappen/reviseren.
Vind het wel een erg mooi apparaat en ze worden volgens mij niet echt vaak te koop aangeboden.

vielzweck

Houden en opknappen!

Maar dat had je wel verwacht hè?   :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

Deze  is   4xmono  en kan je niet schakelen op stereo.  Dat is het eenigste  nadeel van deze  receivers  4415 & 4430
Werkt STEREO FM  ?   zo ja zou ik hem lekker houden. Is een leuke  en best zeldzame  receiver.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

klaas1965

Dit is de voorloper van de 4230.
Het nadeel van de 4415 is dat de eindtrap niet kan bridgen, je hebt dus maximaal 15W per kanaal.
Bij de 4230 heb je in stereo 2x30w.
Maar volgens mij zijn ze minder verkocht dan de 4230, adviesprijs in 1973 Fl 1998,-
Ik vind het een leuk apparaat, ben ook best geinteresseerd als je hem wilt verkopen
Maar zelf reviseren is ook leuk natuurlijk.

Ps ik heb een 4230 in de aanbieding........

Pedroso

Gaat definitief in de verkoop  :yes:

Moet eerst maar eens mijn Philips verlanglijstje verder afwerken.
- Mfb luidsprekers voor bij de 799 (wordt aan gewerkt).
- Een X09 setje.
- Een AF 729.

En ik heb mij nog niet verdiept in Siemens, maar een RS 444 komt er denk ik t.z.t. ook nog wel bij.

klaas1965

Pedroso

HAL9000

Oeps  dat is wel de  ingewikkeldste knop  :-(
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

klaas1965

Ai, dat is inderdaad niet fraai, moet je een donor voor hebben.
Maar ik zie daar wel een uitdaging in.
Jij bent een philipsman begrijp ik, heb nog wel iets staan wat je wellicht interessant vind.
Misschien kunnen we ruilen. (en bij mij zitten alle knoppen erop...)
Stuur je vanavond een pm