NR1403 - HDMI pass through werkt niet en auto lip sync ook niet

Gestart door jeroen-1234, november 03, 2012, 22:25:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen-1234

Wellicht is mijn vraag elders op het forum al gesteld, maar via de zoekfunctie en het doorspitten van de diverse topics binnen dit subforum heb ik mijn vraag nog niet kunnen terugvinden.

Ik heb vanmiddag een nieuwe NR1403 geinstalleerd. Ik loop hier tegen enkele HDMI gerelateerde problemen aan. Alvorens ik het probleem beschrijf, eerst even de complete setup:


  • Sony KDL-40NX700 televisie
  • Apple TV op Mediaplayer HDMI aansluiting
  • UPC settop box op de CBL/Sat HDMI aansluiting
  • HDMI monitor uit naar een ARC HDMI aansluiting op de Sony televisie
  • Audioquest Pearl HDMI 1.4 kabels op alle bronnen

Ik heb de volgende uitdagingen:


  • Volgens de specificaties zou de receiver HDMI pass through ondersteunen. Echter, als ik de receiver uitzet, dan is ook gelijk het beeld op mijn tv zwart en er komt geen signaal meer door. Ik heb het hele menu doorlopen en nergens instellingen kunnen vinden waarmee je de HDMI pass through kan instellen. Daarnaast gespeeld met HDMI control e.d., maar geen van deze opties gaf enige verbetering. Zou dit default moeten werken, of moet ik dit toch ergens instellen? De kabel zit nu op een ARC compatible HDMI ingang op mijn tv, maar ik ga er vanuit dat, ondanks dat ik geen CI+ module heb, dit niet tot problemen zou moeten leiden. Klopt dit?
  • Ik heb in de HDMI setup de Auto lipsync aangezet. Echter, als ik tv zit te kijken met het geluid over de receiver, dan is het beeld echt niet in sync met het geluid. Zet ik de audio in het HDMI menu naar TV, dan is alles wel perfect in sync. Het lijkt er dus op dat de lipsync niet werkt. Ik heb helaas nog geen Blu Ray speler of andere speler met HDMI waarmee ik kan checken of de lipsync wel goed kan werken over de receiver. Ik kan nergens terugvinden welk type settop box van UPC ik heb en of deze lipsync ondersteunt, maar volgens mij is de 1.3 standaard die lip sync ondersteunt al fink wat jaren uit, dus ik kan me niet voorstellen dat de settop box dit nog steeds niet ondersteunt. Zijn er mensen die ervaring hebben met de standaard mediabox van UPC (dus geen opname mogelijkheid) en of deze lipsync ondersteunt?

Ik zou graag de situatie bereiken waarmee ik de settop box default door kan zetten, ongeacht of de receiver wel of niet aanstaat. Andere bronnen, zoals de Apple TV of een nog aan te schaffen UD5005 hoeven in principe geen signaal door te kunnen geven als de receiver uit staat.

still life

Citaat van: jeroen-1234 op november 03, 2012, 22:25:09

Ik zou graag de situatie bereiken waarmee ik de settop box default door kan zetten, ongeacht of de receiver wel of niet aanstaat. Andere bronnen, zoals de Apple TV of een nog aan te schaffen UD5005 hoeven in principe geen signaal door te kunnen geven als de receiver uit staat.

hallo, zelfde reply voor jou als in het andere topic..

Citaat van: still life op november 04, 2012, 15:22:28
niet afleggen ?  :-D

ik werk met hdmi direct naar men tv & het geluid nog eens apart (optisch) naar de SR
zo kun je makkelijk tv zien zonder de SR
met de SR (& grote speakers) wordt het natuurlijk zoveel (5.1 x) leuker  :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300