aanschaf nr 1603 receiver in combinatie met pm 6004 of 7004

Gestart door tsjipke, oktober 23, 2012, 21:05:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tsjipke

hallo,

in verband met eventuele upgrade van mijn geluids set in de woon kamer ben ik aan het orienteren voor een nieuwe set.
En nu was mijn oog gevallen op de nr1603 receiver met als extra versterking voor mijn voor speakers een pm 6004 of 7004.
Nou heb ik niet heel veel verstand van dit soort apparatuur dus wou ik graag van julllie horen of dit een goede combi is.
Even voor de volledige informatie ik ben nu in het bezit van een harman kardon avr 130 met 2 wharfedale diamond 10.2 speakers.


Aangezien dit mijn eerste post is op dit forum zal ik me ook even netjes voorstellen.
Mijn naam is Tsjipke Dijkstra, en woon in een klein dorpje in Friesland.
Ik ben altijd al veel met muziek bezig, eerst in de auto in het begin meer spl gerelateerd maar de laatste jaren steeds meer richting de goede kwaliteit van geluid.
De interesse in het car audio gebeuren word steeds minder dus wil ik me wat meer gaan toe leggen op de home audio.

groeten Tsjipke

Janver

Zo Tsjipke, familie van die andere Dijkstra... Welkom op het forum!

Volgens mij kan een NR1603 heel erg goed de Wharfedale 10.2 aansturen. Dus ik weet niet waarom je een extra stereo versterker nodig hebt.

Maar als je dan toch een stereo versterker kiest, neem dan een PM7004; deze heeft Power Amp Direct zodat deze icm NR1603 als eindversterker kan functioneren. Dat heeft de PM6004 niet!
Hier kan uw reclame staan!

tsjipke

de extra stereo versterker is om later altijd nog te kunnen upgraden naar andere speakers.

nog een vraag de pm 7004 recht streeks aansluiten op een mediaspeler (dune hd max) gaat dit ook werken?, dus zonder receiver bedoel ik dan.

JohnWx

Citaat van: tsjipke op oktober 24, 2012, 20:11:14
de extra stereo versterker is om later altijd nog te kunnen upgraden naar andere speakers.

nog een vraag de pm 7004 recht streeks aansluiten op een mediaspeler (dune hd max) gaat dit ook werken?, dus zonder receiver bedoel ik dan.

ja hoor rood en wit aansluiten op aux
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.