Hulp bij inregelen SR7007

Gestart door Spikes25, januari 08, 2013, 23:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spikes25

Goedenavond,

Ik heb 2maanden terug de knoop doorgehakt, en de Marantz Sr7007 aangeschaft.
Maar ik ben niet echt tevreden over de geluidsweergave, dit alles zal zeer zeker te maken hebben met de instellingen.
Ik heb een 5.0 speaker opstelling, dus geen subwoofer. De speakers bestaan uit twee maal KEF Q7 (voor) 2x KEF Q5 (achter SR en SL) en een  KEF Q9 als center speaker.
Ik heb gebruik gemaakt van de Audyssey setup , met de microfoon, en volgens de setup op 6 verschillende plaatsen zoals aangeven in de setup-menu de microfoon geplaatst. 

Bij het afspelen van een muziek DVD ( DTS) de Q5-jes hebben het nog niet eerder zo geklonken, maar gelijk verdween mijn glimlach,  de zanger was bijna niet te horen. Na een paar dagen nogmaals de setup gedaan, uiteraard weer met behulp van de microfoon, je weet het nooit, misschien iets over het hoofd gezien. De resultaten weer het zelfde. M.a.w. de Audyssey setup, daarvan had ik een andere verwachtings patroon. Ik had verwacht gezien de microfoon tijdens de meting dicht bij de SR/SL (Q5) was gepositioneerd, het geluid zachter zou zijn als de speakers voor, m.a.w. het volume staat achter TE hard, en tegenstelling tot de speakers front vreemd toch?
Maar misschien weten jullie nog een goede oplossing?

Het tweede euvel waar ik tegen op liep, was de het horen van de bas, maar dan te veel van het goede. Als ik na de radio luistert, dan heb ik een bas waarvan je geen moeite meer hebt met de stoelgang, de darmflora wordt door de trillingen in werking gezet, ik vermoed ook bij de buren. Ook al staat het volume op  bijna uit, dan nog rolt de bas door de kamer. Ik heb in het audio menu wat lopen klooien, zoals Audyssey Flat, EQ etc. Dit uitgeschakeld, en de bas en treble handmatig ingesteld, maar dit haalt bijna niets uit..........het geluid had niet meer de volle klanken, die ik gewend was met Audyssey ingeschakeld.
Maar misschien hebben jullie ook voor dit euvel een dijk van een oplossing.

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Maus

De radio klinkt over het algemeen erg opgepompt met veel laag.

En je kunt proberen de speakers eens iets anders neer te zetten, wat verder van de muur af wil vaak helpen in het laag.

Stadium III

Ik heb het idee dat er ergens wat fout gaat
Of met meten of met de weergave icm de ruimte

Waar woon je ergens dat er eventueel een forum lid je kan helpen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Spikes25

Thanx, ik wacht nog een reactie van de verkoper, hij is ook aan het uitzoeken, waarom de Audyssey setup, een verkeerd beeld projecteert dit qua instellingen speakers. Dus ik wacht nog even op zijn reactie.
By the way, ik woon in Utrecht.

Mocht dit niet positief uitpakken, dan laat ik van me horen

Mijn oude receiver heeft een microfoon in de afstandsbediening zitten, uitkomst was niet echt op na huis te schrijven, even wat simpelen aanpassingen gedaan en het klonk echt super. De zanger was goed te horen, en verdween niet in het achtergrond  koor.

Uiteraard, ik houd me aanbevolen voor tips

Alvast dank
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Marvin

Microfoon in de afstandsbediening?
Gaan we karaoke'en??


--Verstuurd zonder netwerk--