PM-95 die ermee gestopt is.

Gestart door hifi-oren, september 14, 2012, 19:29:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifi-oren

Beste forum leden. Ik heb me geregistreerd want ik heb pas een mooie pm-95 gekocht, maar hij is er vrij snel mee gestopt. Hij reageert nog wel op de AB en kan aan/uit, ik kan een paar opties schakelen, maar dan klikt er geen relais meer zoals eerst. Het lijkt erop dat er ergens een spanning helemaal weg is of zo. Er zit een kleine trafo in en een hele grote joekel. Mogelijk gaat die niet aan.

Om een en ander uit te vlooien zoek ik een schema of service doc. Is daar nog aan te komen?
Het zit nogal degelijk in elkaar zoals al die marantz dingen. Dat is wel mooi maar je moet nogal wat uit elkaar schroeven en dan wil ik graag weten waar ik zijn moet.

Ik heb SB Marantz een PM gestuurd hier over, maar een reaktie kan ook als topic dat is dan ook leerzaam voor anderen.

Bedankt!


Maurice

De zekeringen al gecontroleerd?

Mooi ding, PM95, heb er zelf ook lang één gehad!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

ja  dat  ding zal vol losse bindingen zitten en  versleten componenten. 
Meestal  als mensen  zo'n ding 2e  hands  kopen heeft dat  ding nooit  service  genoten.
Zal toch weer een kosten post worden!.  maar  de versterker  is het wel waard.   :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

In elk geval is de PM95 volledig te servicen. Er zitten mosfets in die niet meer in de vrije handel verkrijgbaar zijn, maar Audioservice te Elst heeft ze nog wel (is marantz garantie reparateur).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Ik weet nog  wel een adresje waar je ze nieuw  kan halen.   laat staan als er een FET daadwerkelijk defect zou zijn. Had de  hoofdzekering  gesprongen.  Ik denk (weet bijna  zeker) dat 1 van de  eindversterker drive ciruits dc geeft, of het power management is  stuk.     :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ll0ll

Hoi, als ik vragen mag, waar heb je de pm95 gekocht? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

SB_Marantz

#6
Citaat van: hifi-oren op september 14, 2012, 19:29:32
Beste forum leden. Ik heb me geregistreerd want ik heb pas een mooie pm-95 gekocht, maar hij is er vrij snel mee gestopt. Hij reageert nog wel op de AB en kan aan/uit, ik kan een paar opties schakelen, maar dan klikt er geen relais meer zoals eerst. Het lijkt erop dat er ergens een spanning helemaal weg is of zo. Er zit een kleine trafo in en een hele grote joekel. Mogelijk gaat die niet aan.

Om een en ander uit te vlooien zoek ik een schema of service doc. Is daar nog aan te komen?
Het zit nogal degelijk in elkaar zoals al die marantz dingen. Dat is wel mooi maar je moet nogal wat uit elkaar schroeven en dan wil ik graag weten waar ik zijn moet.

Ik heb SB Marantz een PM gestuurd hier over, maar een reaktie kan ook als topic dat is dan ook leerzaam voor anderen.

Bedankt!


Ik heb het zojuist gelezen.

Wanneer het relais niet aantrekt is dit in veel gevallen een kwestie van een te hoge offset.
Dit wordt door het protectie IC'tje gemeten en wanneer buiten de tolerantie trekt het relais niet aan.

Mogelijke oorzaken:

Rotte soldeerverbindingen
Sluiting in een of beide kanalen.
Ook kan het IC'tje stuk zijn.



Etc

SM is makkelijk op het net te vinden.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

hifi-oren

Hi

Hij is inderdaad 2e hands, van iemand gekocht. Die heeft hem werkend laten zien. Vermoedelijk is het door vervoer gekomen en dat wijst op rotte contacten. (ik hoop geen eind-transistor)

Ik heb wel de SM van de 94 gevonden maar de 95 niet. Is die van de 94 ook te gebruiken? Ik heb ergens gelezen dat ze gelijk zouden zijn op het digitale gedeelte na.



Bedankt voor alle snelle reakties!