Marantz 2216

Gestart door bs82, september 17, 2012, 15:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bs82

Dit weekend een marantz 2216 uit 1977 gekocht, thuis gekomen bleek de verlichting het niet te doen.
Vanochtend voor 5 lampjes gekocht 8volt/0,3A om de mooie schaalverlichting te laten schijnen.
Nu ben ik een leek maar het volgende doet het nog niet, stereo lampje brand niet, verlichting op de naald brand niet, verlichting van de FM tuning doet het ook niet. Verder wel een goed ontvangst en zover ik kan beoordelen ook goed geluid.

Graag advies wat ik kan doen, het liefst eenvoudig uitleggen omdat ik niet thuis ben met de meest gangbare termen. Als iets moet worden vervangen d.m.v. solderen dan moet me dat wel lukken.

Mvg, Bert

HAL9000

Die  lampjes  die je hebt  gekocht zijn eigenlijk te  zwaar, Deze  laten het  plastic  frame  smelten.
8v 250mA  moet erin.
lampje  voor  aanwijzer  en  stereo zijn  8V 30mA/40mA  mag ook.  Maar liefst  30mA
wijzertje  van FM tuning is hetzelfde  als  van  de  andere schaal lampjes  ook 8V250mA

succes!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik heb ze al bijna 8 jaar in een 170dc zitten, no problem.

De lampjes zijn beduidend minder van kwaliteit is me opgevallen.

Je kunt ook de spanning iets verlagen met een halve Volt , gaan ze een stuk langer mee.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bs82

hallo,

hartelijk bedankt voor de info, ik wist niet hoe bij de lampjes te komen maar het was bijzonder eenvoudig
morgen ga ik de twee lampjes van de `wijzer en stereo` kopen en eraan solderen

trouwens leuk forum hier, mijn smaak gaat voornamelijk uit naar de modellen van rond 1978, (zie folder)
momenteel ben ik in bezit van een 2216b en 2216 receiver

ik hoop ooit in de toekomst nog een mooie zwaarder model te kopen, maar ze zijn nogal prijzig op het internet

vriendelijke groeten, Bert  :-)