Platenspeler

Gestart door SmauG, juni 08, 2012, 12:32:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SmauG

Even een vraagje voor de platendraaiers hier.

Gister bij wijze van test eens een oude (DJ)draaitafel onder mn bed vandaan gehaald. oud gammel ding met wat speling hier en daar.
Ik heb deze op een niet al te stevig tafeltje neergezet en een plaatje laten spelen.
Nu zag ik tijdens stille momenten in de muziek mijn conussen in een vloeiende beweging heen en weer gaan. Best wel een flinke uitslag, zo'n 3a4mm PP.
Komt dit door de toonarm welke een beetje wiebeld? En is het schadelijk voor apperatuur en luidspreker?
Ik kan me voorstellen dat dit flink vermogen kost om deze lage frequentie met deze uitslag te genereren.
stupid
Sorry als ik een gevoelige snaar raak bij de vinyl adepten hier.  frusty

JohnWx

Citaat van: SmauG op juni 08, 2012, 12:32:14
Even een vraagje voor de platendraaiers hier.

Gister bij wijze van test eens een oude (DJ)draaitafel onder mn bed vandaan gehaald. oud gammel ding met wat speling hier en daar.
Ik heb deze op een niet al te stevig tafeltje neergezet en een plaatje laten spelen.
Nu zag ik tijdens stille momenten in de muziek mijn conussen in een vloeiende beweging heen en weer gaan. Best wel een flinke uitslag, zo'n 3a4mm PP.
Komt dit door de toonarm welke een beetje wiebeld? En is het schadelijk voor apperatuur en luidspreker?
Ik kan me voorstellen dat dit flink vermogen kost om deze lage frequentie met deze uitslag te genereren.
stupid
Sorry als ik een gevoelige snaar raak bij de vinyl adepten hier.  frusty

nee zit in de plaat

Je moet wel zorgen voor een juiste afstelling ook qua gewicht zijdruk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

deck level zetten op een stevige ondergond
element goed uitlijen
gewicht en anti skating goed zette.
dan weer kijken.
anders een subsonic filter erop
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 08, 2012, 14:57:46
deck level zetten op een stevige ondergond
element goed uitlijen
gewicht en anti skating goed zette.
dan weer kijken.
anders een subsonic filter erop

wat zeg ik  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject