Dit weekend op de rommelmarkt een 1060 op de kop getikt, mjin eerste Marantz!
Op het eerste zicht enkel wat cosmetische schade: paar krassen op de front + de pre-out die naar binnen toe is afgebroken.
Aangesloten en alles leek goed te werken buiten heel wat slechte contacten. Onmiddellijk aan de slag gegaan en de 1060 zo goed mogelijk schoon gemaakt. Ik heb zelfs gaatjes geboord om zo goed mogelijk in de contactdoosjes van de duwknoppen te geraken met kontakt 60. Ondertussen de binnenkant eens goed bekeken en zie op het eerste zich geen eigenaardigheden, slechte elco's, maar daar ken ik niet zo erg veel van.
Klinkt schitterend, knoppen knarsen niet meer. Getest met een set Luxman speakers en Audio Professionals (oud Belgisch merk) Hij is dus momenteel al in gebruik in de leefruimte en ik heb er dit weekend al enorm van genoten
Maar nu mijn vraag: ik maak me geen illusies, dit toestel is al zeker 35 jaar oud. In hoe verre is het ware geluid achteruit gegaan door degradatie van de componenten? Is het mogelijk dat dit toestel na al die jaren nog steeds mooi klinkt of zit er nog veel meer potentieel na vervanging van condensators etc...