regiocode UD 5005

Gestart door macovi, april 16, 2012, 14:22:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macovi

Heb problemen met het afspelen van een blueraydisk uit de USA op mijn Marantz UD 5005. Geeft een foutmelding "regiocode".
Wie kan mij helpen?

Marvin

Geen Amerikaanse blurays meer kopen.  :evil:

Een oplossing zou kunnen, moeten, zijn dat je hem regiovrij maakt.
Maar hoe?
Geen idee, wellicht dat een ander je daar mee verder kan helpen.

Die regiocode zorgt er voor dat je dus schijfjes uit een bepaalde regio kan afspelen, -en alles daarbuiten niet.
Irritant, dat zeker.

pameijer

Ik heb wel eens gezocht naar het regiovrij maken van de UD5005. Onlangs vond ik het bedrijf Upgradecompany, die doen dit voor een schamele $199.....  :no: Verder niets gevonden hieromtrent.

Oftewel: alleen nog maar regio 2 Blurays kopen en degene die je nu hebt op je PC omzetten. PlanetAxel verkoopt veel regiovrij spul, aanrader!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Ik heb ook zitten zoeken, kom je ook op een ander topic hier terecht, -en het lijkt er op dat het of aardig wat gaat kosten of niet mogelijk is.
Onzinnig gedoe, meer kan ik er niet over zeggen.




JohnWx

Citaat van: marvin op april 16, 2012, 18:29:43
Ik heb ook zitten zoeken, kom je ook op een ander topic hier terecht, -en het lijkt er op dat het of aardig wat gaat kosten of niet mogelijk is.
Onzinnig gedoe, meer kan ik er niet over zeggen.

niet onzinnig maar zo kunnen de films in bepaalde regio's fictief hoog houden qua prijs t.o.v andere code's en datums van releases

Amerika heeft ze eigen code alleen (raar die moeten weer apart zijn)

Het rijke Europa en Zuid Afrika (zit veel geld) en Japan

Afrika is arm en Rusland zit ook in die code ?

China is apart logisch en de regio Conimex ook
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Met downloaden geen last van. 



JohnWx

Citaat van: marvin op april 16, 2012, 19:11:14
Met downloaden geen last van.


ik ook niet met 700mb per film  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

DoctorJacoby

Ik heb ook een probleem met mijn UD5005.

Ik had "Game of Thrones S1" (regiovrij) uit US geïmporteerd en kan deze niet afspelen (laatste firmware update).

Getest op 2 Panasonic blu-ray spelers en PS3 en die spelen hem probleemloos af.

De UD5005 maakt ook regelmatig veel lawaai (denk dat het aan de blu-ray lade ligt).

Jeroen

Ik zou JVB digital eens raadplegen die hebben veel ervaring met het regiovrij maken van dvd & bluray spelers, plus dat ze ook nog bluray spelers aanbieden .

http://www.jvbdigital.com/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=browse&searchtype=brand&searchstring=Marantz

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.