SR4500 icm PM6010

Gestart door ReVision, april 09, 2012, 14:24:51

Vorige topic - Volgende topic

ReVision

Ik heb een SR4500 op de kop getikt voor zeer weinig met de gedachte er een beetje mee te spelen en in de toekomst ook echt te gaan gebruiken. Verder heb ik een PM6010 Ose KI staan die ik blijf gebruiken voor mijn stereo weergave.

Nu is de vraag kan ik de SR4500 op een of andere manier samen met PM6010 gebruiken. De bedoeling is om een 5.1 set aan te sluiten op de SR4500 voor films/games en als ik dan cd's ga luisteren dat ik dan de front speakers van de 5.1 set kan gebruiken via de PM6010.

Ik heb al even gekeken en van wat ik zie is dat de SR4500 een aantal Preout aansluitingen heeft.
De PM6010 heeft een CD-R In/Out en een Tape In/Out. Kan ik iets met deze combinatie?

Ik heb even snel 2 foto's van het internet geplukt om de aansluitingen te laten zien.

SR4500 aansluitingen

PM6010 aansluitingen

Verder wil ik er nog even bij vermelden dat ik geen intentie heb om een van de apparaten te vervangen.
Als het mogelijk is wil ik het met deze apparaten doen en anders houd het helaas op.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

JohnWx

ja kan maar je houdt 2 volume regelaars als jij daar goed mee om kan gaan niks aan de hand

veel plezier op beide fronten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ReVision

Citaat van: John Wx op april 09, 2012, 14:39:37
ja kan maar je houdt 2 volume regelaars als jij daar goed mee om kan gaan niks aan de hand
veel plezier op beide fronten

Ok, maar dan de vraag hoe sluit ik het geheel dan aan?
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

ReVision

pameijer

2 tulpkabeltjes van de pre-out (L+R) naar je stereo, mag je zelf weten welke line-ingang je gebruikt. Je hebt dan dus 2 volumeregaars, dus opletten! Succes en geniet!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op april 10, 2012, 09:10:21
2 tulpkabeltjes van de pre-out (L+R) naar je stereo, mag je zelf weten welke line-ingang je gebruikt. Je hebt dan dus 2 volumeregaars, dus opletten! Succes en geniet!

nee de laatste in de keten is om de volume te regelen de andere voor de output van de eerste te regelen  8-)

zo dat klinkt audiofieler  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: ReVision op april 09, 2012, 23:22:46
Iemand ?

als het echt moet (met die 2) de systemen naast elkaar inzetten

de PM voor stereo, de receiver op surround
de front-kanalen kun je delen middels een switch (2ch <> multichannel)

* via line in vraag je om problemen
* unmatched kanalen
* de pm moet daarbij altijd aanliggen
* etc..
* evt enkel met de SR draaien (kan ook stereo  :wink:)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op april 10, 2012, 15:11:53

Nee dat kan niet daar zijn we nu wel over eens  :-P 

alles oke in huis SL

still life

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

ReVision

Citaat van: still life op april 10, 2012, 15:11:53
als het echt moet (met die 2) de systemen naast elkaar inzetten

de PM voor stereo, de receiver op surround
de front-kanalen kun je delen middels een switch (2ch <> multichannel)

* via line in vraag je om problemen
* unmatched kanalen
* de pm moet daarbij altijd aanliggen
* etc..

Dat is eventueel ook een optie, dan heb ik dus een switch nodig waar 2 versterkers op aangesloten kunnen worden en 1 paar speakers.

JohnWx

Citaat van: ReVision op april 10, 2012, 16:28:47
Dat is eventueel ook een optie, dan heb ik dus een switch nodig waar 2 versterkers op aangesloten kunnen worden en 1 paar speakers.

die zijn prijzig minimaal 200 euro Wim Peu heeft er een

JohnWx

En niet een zo een goedkoop ding nemen van B-tech waarmee je op 1 versterker 2 paar speakers kan aansluiten en denken dan draai ik het om, gaat niet werken en alles gaat stuk

still life

Citaat van: ReVision op april 10, 2012, 16:28:47

je split gewoon je front aansluitingen naar beide amps..

Citaat van: John Wx op april 10, 2012, 16:31:01
die zijn prijzig minimaal 200 euro Wim Peu heeft er een

:yes:

maar je kan hetzelfde (met zelfbouw) veel goedkoper uitvoeren..

imho wordt dit sowieso een tussenstap:
eens je de 2 apparaten 1 op 1 kunt vergelijken, gaat de PM er snel tussenuit..  :-D

ReVision

Citaat van: still life op april 10, 2012, 16:34:28

eens je de 2 apparaten 1 op 1 kunt vergelijken, gaat de PM er snel tussenuit..  :-D

Ik vind de stereo weergave van de Receiver erg tegenvallen en van de PM juist absoluut niet.
Dat is ook de reden dat ik ze beide wil gebruiken de PM voor stereo Cd's/Lp's etc en de SR voor films en games waar de surround belangrijker is dan de klank.

Ik ga eens rond speuren voor zo'n switch. Dodocus schijnt wel mooie switches te hebben, oa te koop bij Hifisupply.

JohnWx

Citaat van: still life op april 10, 2012, 16:34:28

Moet je wel handig zijn en zeker weten wat je doet