airplay sr 7005

Gestart door bef, februari 06, 2012, 19:01:42

Vorige topic - Volgende topic

bef

Afgelopen weekend beetje lopen hobbyen met de airplay van de SR 7005.

de SR Draadloos aangesloten en  geüpdate ( dat is gelukt ) muziek geript (FLAC) naar m'n freecom NAS, afspelen werkt ook.

maar nu wil ik ook via mn laptop muziek af kunnen spelen (MP3) Itunes geïnstalleerd, de SR word herkent, maar elke keer als ik een nummer af wil spelen gaat de SR naar -6dB ( ik schrok me kapot :P) iemand enig idee wat dit kan zijn ? ( Volume aanpassen in itunes werkt niet, als ik hem lager zet gaat hij toch naar de -6dB )

Stef

SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

rolk

Hoi!

Ik heb ook een SR7005. Meestal laat ik die files vanaf mijn NAS spelen (via USB/NET). Dat gaat prima. Ook Airplay vanaf een iOS device (foon, ipad) gaat gewoon prima. Ik zal proberen vanavond jouw setup na te bootsen.

Ik heb het vermoeden dat er gewoon een van je settings niet helemaal lekker staat. Gaat wel goed komen lijkt me.

Groeten,

Robert

bef

okay, bedankt :)

even voor de duidelijkheid, de muziek die ik probeer af te spelen komt niet van mn NAS, op de NAS staan alleen  flac files, en dat werkt via Usb/NET

alleen mp3's die op de laptop staan via itunes geeft problemen
Magnat Betasub 30A

rolk

Zit nu te luisteren naar een mp3 die via Airplay op de SR7005 wordt afgespeeld, vanaf een laptop met Windows 7. Ik gebruik de nieuwste versie van iTunes (10.5.3.3).

Wat me opvalt is wel dat de volume-regelaar rechtsboven bij laptop-gebruik meestal ver open staat; de speakers in de laptop zijn erg klein en anders hoor je niks. Zo 's avonds moet ik met de Marantz niet verder gaan dan 45 qua volume, anders worden de kids wakker :)

Die volume-regelbalk instelling wordt wel overgenomen door de Marantz, dus als je het volume van iTunes ver open hebt staan gaat je versterker inderdaad flink te keer. Maar je zou dat dus moeten kunnen bijregelen. Gewoon dat schuifje in iTunes rechtsboven naar links schuiven. Bij mij staat ie nu zo ongeveer:

-  .........(O)...................._+

Nog even checken: gebruik je iTunes vanaf een Apple of Windows?

Robert

bef

sorry voor de late reactie, ik gebruik itunes op windows 7.

het maakt niet uit op welke plaats ik de volume regeling zet, nummer afspelen =  versterker naar -6 :P

versie = 10.5.3.3

iig bedankt voor het meedenken :)
Magnat Betasub 30A

rolk

:-o

Dat is dus inderdaad een probleem. Weet je toevallig het IP-adres van je SR7005? Dan kun je een web-browser starten naar dat IP adres. Je komt dan in de HTTP Web interface van de versterker, waar je kunt gaan grasduinen in de settings. Ik denk dat er een of andere setting fout staat.

Bij mij is het IP adres 192.168.1.54, en als ik dan met m'n browser naar:

http://192.168.1.54/SETUP/f_setup.asp

ga, dan krijg ik een schermpje waarin je de settings kunt SAVE-en. Probeer dat eens. Mocht dat gelukt zijn, moet je eens kijken of je die file op een of ander manier op het forum kunt zetten. Dan kunnen anderen met een SR7005 eens een kijkje nemen.

bef

ahaa, weer wat geleerd dat ik ook zo de instellingen aan kan passen :D

krijg de file alleen niet gedownload krijg de melding : "save not compleet"

maar ik zal hier eens gaan snuffelen of ik gevonden kan krijgen waardoor het komt ! :)
Magnat Betasub 30A

pameijer

Ik heb exact hetzelfde euvel, overschakelen naar Airplay en de receiver zet volume op -6 dB. Da's niet leuk op dit tijdstip! Hoe los ik dit op?

Edit: ik lees net dat hij dus het volume van de macbook overneemt, en ja die staat maximaal als ik stream want ik regel het volume met de receiver. Maar dat kan dus niet meer.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

dmeerpa

Ik herinner mij dat ik dit ook had in het begin vanaf mijn MacBook.
Echter nu niet meer, want ik weet dat ik de Airplay op de SR7005 nog gebruikte net voor hij de deur is uitgegaan.
Nu ik zit inmiddels wel op OS X 10.9 (Mavericks) DP 9.
En daar kan ik het volume voor interne speakers afzonderlijk instellen van die voor Airplay. En die instellingen worden onthouden.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

pameijer

Ik stream eigenlijk alleen maar vanaf de Macbook met Spotify, en daar gebruik ik Airfoil voor. Werkt nu goed, heb het volume binnen Airfoil aangepast. Ik stream bij voorkeur met 100% volume om zo accuraat mogelijk bitperfect  te blijven. Maar eerlijk gezegd hoor ik geen verschil.
Sterker, het klinkt nu beter dan toen ik streamde mbv de Airport Express, die ik digitaal had aangesloten op de SR  :yes:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15