Netwerkprobleempje NR1602

Gestart door Manuel, maart 12, 2012, 14:52:22

Vorige topic - Volgende topic

Manuel

Hallo,

Sinds 2 weken heb ik een NR 1602 in bezit. Heb de 1602 helemaal geinstalleerd maar het komt nogal regelmatig voor dat wanneer ik bv internetradio wil afspelen of verbinding wil maken met mijn nas het erg lang duurt voor ik een stabiele verbinding heb. Krijg eerst het bericht connecting, dan assigning en dan favorites en dan valt hij weg en begint het opnieuw. Soms duurt het wel een half uur er ik verbinding heb.
Heb al een vast ipadres geprobeerd maar ook dat helpt niet. Gebruik een Sitecom WL-582 router.
Iemand tips?

Alvast bedankt!

Exxar

Heb je de laatste firmware op de NR en de router?

Manuel

Hi.

Ja, de laatste firware is geinstalleerd.

lemon

Schakel je de router uit 's nachts of overdag als je er niet bent? Je kunt dat beter niet doen. Als je dat ook niet doet is er iets aan de hand met of je netwerk of je router, (of de Marantz natuurlijk).

Hij hoort meteen verbinding te krijgen. Tenzij ja alles telkens opnieuw opstart dan kan het inderdaad even duren. maar geen half uur.

Als je de NAS telkens aan en uit schakelt kan het zijn dat de NAS er een tijd voor nodig heeft om de bibliotheek samen te stellen en dit via dnla door te geven. Ook kan het zijn dat de NAS 'slaapt' en daarbij al zijn info 'vergeet'. Dan moet dit telkens opnieuw opgebouwd worden. Dat kan inderdaad erg lang duren.