Problemen met netwerk verbinding maken Marantz SR5006

Gestart door MarcoG, januari 25, 2012, 10:01:40

Vorige topic - Volgende topic

MarcoG

Hallo,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Marantz SR5006.

Vol goede moet ben ik begonnen met het installeren, maar ik loop nu al vast met de netwerkverbinding.

De internetkabel is aangesloten en de Marantz heeft ook een IP-adres toegewezen gekregen.

Alleen als ik naar internet radio ga dan geeft hij aan dat hij geen verbinding heeft.

Weet iemand hoe dit kan en hoe dit op te lossen?

Ook krijg ik de AirPlay niet aan de gang omdat hij aangeeft geen verbinding te hebben.

Verder krijg ik ook niet meer alle informatie op het TV-scherm meer te zien.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

pameijer

Hoi Marco, welkom hier! Stel je nog even verder voor, en vermeld natuurlijk ook welke AV-gear je nog meer hebt. Zijn we altijd erg nieuwsgierig naar.

Om je te helpen moet je ff wat meer info geven. Hoe heb je de receiver aangesloten, je zegt met een internetkabel, ik neem aan dat je een netwerkkabel bedoelt (UTP). Gaat die rechtstreeks naar je modem? Of heb je nog een router? En zo ja welke (merk en type). En heb je wel internet via je PC/laptop, bedraad of draadloos? En welke netwerkinstellingen heb je nu ingesteld op je receiver?

Als je je gewone computer aansluit op de kabel die je nu voor de receiver gebruikt, heb je dan wel internet?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

MarcoG

@Pameijer,
Bedankt voor je reactie.

De netwerkkabel zit via een switch, de NetGear ProSafe 5x 10/100/1000 en deze is verbonden met de modem van KPN Glasvezel.

Op de netwerkkabel die in de switch gaat zit ook de digitale TV van KPN.

De laptop is draadlos en de PC is bedraad.

Welke instellingen ik op de reciever heb, weet ik zo niet. Dat moet ik vanavond even kijken.
Het ip-adres is in ieder geval automatisch aangemaakt.

Ik hoop dat je zo iets meer kunt zeggen.

Ik zie de reciever overigens ook niet terug in de netwerkomgeving op de laptop.
Moet ik hier nog iets speciaals voor instellen?

albertvanderiet

Hoi Marco,

Ik heb (ongeveer) dezelfde opstelling, met een KPN modem (Experiabox) en een digitale settopbox bij de TV.

Het probleem zit 'm in de kabel van de Experiabox/modem naar de switch.
Deze komt als het goed is uit poort 3 van je modem.

Uit de handleiding van de Experiabox:
"Let op! Sluit de ethernetkabel (van de pc) niet aan op poort 3. De internetverbinding werkt dan niet.
Poort 3 is uitsluitend voor het gebruik van Interactieve TV".

Je zal dus een extra kabel moeten trekken van het modem (uit poort 1,2 of 4) naar de Marantz.
Of een andere "draadloze" oplossing, b.v. http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/10957

Je hebt de switch dan (voor dit doel) niet meer nodig.

Ik heb de extra UTP-kabel (uit poort 1) naar het TV-meubel met een switch "gesplitst"  voor mijn Marantz NR1602, Playstation 3 en Western Digital Media speler. Werkt perfect!

Succes!

Why don't they make the whole Aircraft out of that black box stuff.....

MarcoG

Hallo Albert,

Gisteravond is mijn broer langs geweest en die heeft wat meer kennis van internet e.d.

We kwamen er ook achter dat de tv kabel geen internet geeft.

Even een losse kabel aangesloten en nu werkt hij als een trein.

Kan de digitale radio zelfs bedienen op de iPod, echt gaaf.

Vandaag de kabel meer eens netjes afwerken en verder de boel afwerken.

In ieder geval bedankt voor de hulp!

albertvanderiet

Ja ik ben ook heel tevreden met een reciever die op het netwerk zit aangesloten; met internet radio en besturing via iphone, airplay etc. Is wel de toekomst, dat al die apparaten met elkaar en internet kunnen praten.

Why don't they make the whole Aircraft out of that black box stuff.....

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15