Op zoek naar een cd speler bij mijn PM 5004

Gestart door Dirk, oktober 26, 2012, 14:17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk

Beste Forum
Reeds twee jaar via mijn pc muziek aan het luisteren op een PM 5004 en Wharfedale 10.1.
Dit doe ik via een music streamer van HRT. Muziek valt wel eens weg en ben niet echt enthousiast van de weergave. Zodoende ben ik van plan een cd speler aan te gaan schaffen. Iemand een tip / suggestie / aanbod ?
1122DC, KEF LS50, Chord Odyssey 2

Niber

CD5004, past mooi bij je versterker.

Heb zelf de CD5003, doet zn werk prima.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

Marantz bouwt in het algemeen fraaie spelers, ongeacht of het een Range of een Premium speler betreft.

ValentinoA

ikzelf heb ook een cd 5003 in huis, genoeg mp3 cd's gemaakt en moet zeggen enorm tevreden over de kwaliteit ervan. geen stotteringen ook e.d.
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Dirk

Niber en Xander32 bedankt. Welke interlink gebruiken jullie?
1122DC, KEF LS50, Chord Odyssey 2

xander32

Citaat van: Dirk op oktober 28, 2012, 15:44:19
Niber en Xander32 bedankt. Welke interlink gebruiken jullie?
Eentje die het in mijn set lekker doet; Kimber Select KS1010.
Voorts heb ik er nog een Slinky Links RS1 en een Furutech fa-220 liggen (en diverse VdH`s). Die eerste is zeer open en gedetailleerd maar in m`n huidige opstelling TE, de fa-220 dien ik nog uit te proberen. Maar die behoefte heb ik eigenlijk niet meer, nu de Kimber er tussen hangt.

IC`s kunnen wel enig verschil uitmaken, echter zou ik zorgen dat de euris die je eraan gaat spenderen, in verhouding staat met de rest van de set.


Is er momenteel iets met het geluid dat je zou willen proberen bij te stellen ¿

Niber

Citaat van: Dirk op oktober 28, 2012, 15:44:19
Niber en Xander32 bedankt. Welke interlink gebruiken jullie?

Eentje van Monster. Type geen idee, zal eens nakijken.
Heb verder nooit geëxperimenteerd met andere kabeltjes. Ik vond het gewoon zonde om zo'n flubberding er achter te hebben (maar ik vraag me af of ik het verschil zou horen).

Zal voor de gein eens een keer omwisselen met die van de Squeezebox (Siltech London mxt, o.i.d.) en luisteren of ik verschil kan horen...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Geen Niber of Xander32; RuConnected zie RuConnected.nl

Degelijk en betaalbaar!
Hier kan uw reclame staan!

xander32

#8
Citaat van: Janver op oktober 28, 2012, 19:15:57
Geen Niber of Xander32; RuConnected zie RuConnected.nl

Degelijk en betaalbaar!
Goede tip; leuke kabels tegen een dito prijs. Forumsponsor bij de buren.
Zelfde genre/prijsklasse: W&M en Goldkabel.

Voorts 2e hands kijken; van bijna niets is er zoveel in omloop in het 2e handse circuit dan kabels. En als je een beetje uitkijkt, je er in verdiept, kan je daar jouw voordeel mee doen :wink:.

JohnWx

Citaat van: xander32 op oktober 29, 2012, 10:57:51
Goede tip; leuke kabels tegen een dito prijs. Forumsponsor bij de buren.
Zelfde genre/prijsklasse: W&M en Goldkabel.

Voorts 2e hands kijken; van bijna niets is er zoveel in omloop in het 2e handse circuit dan kabels. En als je een beetje uitkijkt, je er in verdiept, kan je daar jouw voordeel mee doen :wink:.

of Ru connected ook sponsor daar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32