Hallo Marantzforummers,
Ik ben nieuw hier en tevens redelijk groen in de (Marantz)audio/videowereld van tegenwoordig. Ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen.
Vanmiddag de NR1602 aangeschaft! Helemaal blij maar van de handleiding wordt ik niet direct iets wijzer. Ik schets even de situatie:
Ik heb de versterker via HDMI (ARC) op mijn Philips TV aangesloten.
Via SCART heb ik een redelijk oude Sony DVD-speler ook aangesloten op de tv.
Ik heb de DVD speler met een Video/Stereokabel (geel/wit/rood) met de gele op de Video Out en de witte en rode op de Video In van de Marantz aangesloten.
Met de tv aan komt er nu prachtig geluid uit de speakers (van m'n inmiddels ter ziele Sony stereoset). Da's dus perfect (ik kan ervan uitgaan dat die kabel dus goed is aangesloten?). Maar ik wil nu ook een cd kunnen spelen zonder daarvoor de tv aan te moeten zetten. Nu is het zo dat zodra ik de tv uitzet het geluid ook meteen uitgaat. Nu snap ik zoveel van de handleiding dat ik wellicht een coaxiale digitale kabel er nog bij moet hebben maar die heb ik op dit moment niet.
Wie weet of ik daarmee uit de brand ben, als ik zo'n kabeltje aanschaf en ertussen hang? (Mediamarkt is morgen open dus kabeltje is zo gehaald en dan hoef ik niet een hele week wachten voor ik bij de winkel, waar ik de marantz heb gekocht, langs kan voor verder advies
Of moet ik kabels misschien anders moet aansluiten?
of bron anders toewijzen?
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat als ik een dvd wil kijken, dit ook gewoon mogelijk blijft zonder verandering van kabels oid.
Nu zul je misschien zeggen: koop een cd-speler! Dat is ook wel het plan maar nog niet direct. Te zijner tijd wil ik er nog wel een Marantz speler op zetten maar nu moet ik even roeien met de riemen die ik heb.
Advies, iemand?
Alvast bedankt!
grtz Xan