Beste mensen,
Ik heb hier een tweedehands 2230B receiver staan in prima uiterlijke staat (alle lampjes werken nog e.d.) maar met een paar mankementen.
Wat scheelt er precies aan:
1. De tuner is defect, alles lijkt nog te werken nog maar de ontvangst is heel zwak, met een gewone (zgn. ribbon) antenne valt er niet naar de radio te luisteren, zo zwak is de ontvangst (en een betere antenne heb ik niet). Ook beweegt het FM Tuning wijzertje nog wel maar het Signal Strength wijzertje niet. Ik weet niet precies of nu dat wijzertje defect is of dit te maken heeft met de slechte ontvangst. Ben geen radiofanaat maar dit lijkt me zonde van de goede tuner.
2. Vlak na het aanschakelen speelt hij soms maar op ??n kanaal (vaak enkel rechts maar soms ook omgekeerd). Dit lost zichzelf op als ik de selector-knop even op tape 2 of phono zet en dan weer naar aux (input komt van een geluidskaart). Op zich geen ramp maar ik ben bang dat het de voorbode van iets ergers zou kunnen zijn. Ook kan ik me niet van de indruk ontdoen dat hij een klein beetje stiller speelt op het linkse kanaal, zowel bij speakers als hoofdtelefoon, doch dit kan ook mijn verbeelding zijn.
Is er reden tot paniek of is dit nog eenvoudig op te lossen? Kan ik er misschien zelf iets aan doen gegeven dat ik een absolute leek ben? Of kunnen jullie mij verwijzen naar iemand die dit zou kunnen oplossen? Belangrijk daarbij is wel dat ik in Belgi? woon (wij lijken niet over een forum als dit te beschikken).
Groeten en bij voorbaat dank,
K