Bij gebruik van 6ch direct in (AV9000) geen subwoofer

Gestart door coeno, april 21, 2012, 15:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

coeno

Hoi Allemaal,

hierbij mijn eerste contact met dit forum. :-D
Ik heb thuis een Marantz AV9000 voorversterker + een Denon AVC-A1SE als eindversterker. Alles werkt perfect en ik ben heel tevreden over de AV9000, wat een geluid zeg, grandioos!!!!

Nu heb ik via marktplaats voor een paar tientjes een Denon DVD-A1 kunnen kopen, deze gebruik ik vooral als DAC van mijn mediaplayer. Ik wil de 5.1 analoog uit van de DVD speler doorzetten naar de AV9000, dit lukt met de 6ch direct. Op 1 ding na, het geluid van de subwoofer valt helemaal weg.

Ik heb van alles geprobeerd, aanpassen van instellingen op AV9000 en DVD speler. Kan iemand mij hierbij helpen?

- Als ik de subwoofer direct aansluit op dvd klinkt de subwoofer goed. Echter als ik dan volume verander blijft de sub even hard.
- Als de optische kabel de output doorzet naar de AV9000 dan geeft de av9000 de subwoofer audio wel door.
- Ik kan wel Ch. select kiezen bij 6ch direct en dan geeft die van alle signalen 0db, maar ik kan deze niet wijzigen (niet als ik de RC1400 gebruik en ook niet als ik de Harmony Logitech gebruik).

Ik heb dus de volgende vragen:
- hoe krijg ik subwoofer signaal goed door via 6ch direct in
- kan ik de 0db aanpassen bij 6ch direct in.

Alvast heel erg bedankt.


still life

welkom

Citaat van: coeno op april 21, 2012, 15:40:21
- hoe krijg ik subwoofer signaal goed door via 6ch direct in


bij source/6ch direct worden al je speakers 'large' geschakeld & doet je sub enkel nog LFE

hij is low-lvl aangesloten op de pre-out van je AV ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

thepioneer

Heb je voor de sub een coax interlink gebruikt? Daar wil namelijk ook wel eens een probleem ontstaan. Heb een keer bij iemand een set nagekeken die ook geen subwoofer geluid had. Die had over gewone kabels tussen en dat ging super, alleen de subwoofer niet. Toen heb ik op dat kanaal een coax interlink gezet en toen was het klaar.


Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

coeno

Dank voor jullie reacties, ik heb al verschillende kabels geprobeerd en daarvan werkt het ook niet helaas.

Wat bedoel je met Low level? Kan ik dat aanpassen?

Dank je voor jullie reacties

still life

Citaat van: coeno op april 25, 2012, 16:38:49

Wat bedoel je met Low level? Kan ik dat aanpassen?



aansluiten op voorversterker niveau, moet je wel een actieve sub voor hebben..

dat kan met een speciale sub-kabel, of je maakt er zelf eentje van coax (antenne) kabel (RG-59, 75ohm)

wat voor sub heb je ?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

coeno

Ik gebruik een JBL actieve subwoofer.

Ik gebruik een monster subwoofer kabel op 1 van de twee ingangen (maakt niet uit of ik wit of rood gebruik).
Als de sub is aangesloten via deze kabels op de Av9000 en deze doet de decoding dan werkt de sub goed alleen bij direct in valt het volume weg.

still life

Citaat van: coeno op april 25, 2012, 17:42:10
alleen bij direct in valt het volume weg.

vermoedelijk is dit de oorzaak:

Citaat van: still life op april 21, 2012, 16:28:20

bij source/6ch direct worden al je speakers 'large' geschakeld & doet je sub enkel nog LFE


bij een 5.1 mix, doet je sub dan enkel het .1-kanaal
bij stereo niks..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

coeno

Sorry voor de domme vragen  :-o

Maar als ik dvd afspeel
Dan zou toch juist de .1 de subwoofer moeten aansturen, waarom hoor ik deze dan niet of heeeeel zacht.

Ik probeer van alles maar het lukt niet Oman solfer aansturing te jeuïgen via direct in

Ik kan channel db niet aanpassen als ik ch select gebruik.

still life

direct schakelt alle processing & toonregeling uit

(principe is analoog direct v/d player naar voor- & eindversterking)

Citaat van: coeno op april 25, 2012, 17:58:13

Maar als ik dvd afspeel
Dan zou toch juist de .1 de subwoofer moeten aansturen, waarom hoor ik deze dan niet of heeeeel zacht.

als hij maar heel zacht speelt, de manuele settings eens nalopen (volume & crossover)
bedenk ook dat een goed geintegreerde sub niet constant staat te knallen/brommen..
ben je zeker dat de sub correct werkt & aanligt ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

coeno

@ still life

Dank je wel voor de reactie. De subwoofer werkt goed als deze direct aan dvd speler zit. Echter volume is dan niet aan te passen. Daarnaast als ik de dvd via optisch naar Marantz laat gaan en de decoding daar plaatsvind dan is de subwoofer ook goed aanwezig. Alleen als ik de pre out van dvd naar Marantz doorzet hoor ik niets.

Nog any ideas? ;-)