Ik krijg geen geluid uit de optische digitale uitgang

Gestart door Sjonniemarantz, december 07, 2011, 09:46:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjonniemarantz

Een vraag van mij.

ik heb nijn dvd speler op de coax aansluiting aangesloten en krijg hier wel dolby geluid uit.
Nou heb ik een playstation 3 gekocht aan gesloten op een optische aansluiting van mijn marantz 4200sr maar krijg er dan geen geluid uit ,is mijn uitgang mischien kapot of doe ik iets verkeerd .help  violent1.

JohnWx

Citaat van: Sjonniemarantz op december 07, 2011, 09:46:02
Een vraag van mij.

ik heb nijn dvd speler op de coax aansluiting aangesloten en krijg hier wel dolby geluid uit.
Nou heb ik een playstation 3 gekocht aan gesloten op een optische aansluiting van mijn marantz 4200sr maar krijg er dan geen geluid uit ,is mijn uitgang mischien kapot of doe ik iets verkeerd .help  violent1.

ik denk dat je iets moet toewijzen in het menu in de Marantz of in PS3 (dat hij het signaal analoog of digitaal uitstuurt)


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Wat John zegt.
In je PS3 kan je bij instellingen voor geluid aangeven via welke uitgang wat voor soort geluid (bitstream/PCM) uitgestuurd moet worden. Het kan goed dat hij standaard op alleen HDMI staat.

Ook op je receiver moet je aangeven naar welke ingang hij moet kijken. Ik heb een SR7200 dus dat zal wel hetzelfde menu zijn. Geef maar een gil als je daar hulp bij nodig hebt.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pameijer

Ik krijg ook geen geluid, uit geen enkele uitgang? Al het geluid komt uit mijn speakers, ik snap er niets van!  :-o

Maar nee, zie bovenstaande, even kijken welk nummertje je digitale ingang heeft en die toewijzen in het menu aan de source.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op december 07, 2011, 10:22:13
Wat John zegt.
In je PS3 kan je bij instellingen voor geluid aangeven via welke uitgang wat voor soort geluid (bitstream/PCM) uitgestuurd moet worden. Het kan goed dat hij standaard op alleen HDMI staat.

Ook op je receiver moet je aangeven naar welke ingang hij moet kijken. Ik heb een SR7200 dus dat zal wel hetzelfde menu zijn. Geef maar een gil als je daar hulp bij nodig hebt.

En dat voor een STEREO man  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: pameijer op december 07, 2011, 11:02:28
Ik krijg ook geen geluid, uit geen enkele uitgang? Al het geluid komt uit mijn speakers, ik snap er niets van!  :-o

Maar nee, zie bovenstaande, even kijken welk nummertje je digitale ingang heeft en die toewijzen in het menu aan de source.

Scherp zo net na 11 uur  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject