Surround instellingen voor Xbox

Gestart door Oester, november 18, 2011, 14:04:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oester

Beste mensen,

Xbox voor beeld: HDMI-kabel van Xbox naar TV: werkt perfect.

Xbox voor geluid: optische kabel van Xbox naar receiver, dit is een Marantz 1501: helaas alleen geluid via de voorspeakers en de subwoofer, echter niet via de achterspeakers.

Deze doen het echter wel: als ik tv-geluid of muziek via mijn laptop of iPhone surround wil horen, dus over alle 4 de speakers + subwoofer, werkt dat prima. Maar waarom dan niet via de Xbox? Overigens werkt het ook niet als ik een film wil kijken via de bluray-speler; deze is aangeloten via een HDMI-kabel. De audio-instelling van de Xbox heb ik gezet op Dolby Surround 5.1

Wie kan mij helpen?

Alvast dank!

Oester

Marvin

Goeie vraag, zal eens kijken wat ik heb ingesteld in die toverdoos.

Marvin

Die xbox staat in ieder geval goed, kan je niet veel in veranderen.

Toch eens de instellingen van die 1501 nalopen en kijken of daar alles wel helemaal lekker staat.
Zelfde geldt voor het bluray kanaal, aangezien die het ook niet doet.

Oester

Ik heb die instellingen al 10X (?) doorlopen, maar ik zie niet wat ik fout gedaan kan hebben. Mijn conclusie is dat de speakers goed ingesteld staan, anders zou er NOOIT geluid uit alle 4 komen. Dus, volgens mij, moet het een instellingen zijn in de config van de bluray en van de game op de receiver. Maar ja, welke ???

Marvin

Misschien iemand hier die meer dan 2 uurtjes geslapen heeft vannacht, -en een logische bijval kan verrichten....?  :-o

Stadium III

Neem aan dat je in de Xbox de juiste uitgangen aan hebt gezet en de reciever je juidte ingangen hebt toegekend
Verder 5.1 weergave moet je al hebben als de Xbox opstart
Althans hier alles in 5.1
Maar dan wel via HDMI in de reciever

Je zou ff kunnen kijken hoe de Xbox het signiaal wegstuurt want het zou zo maar eens kunnen dat ie ook 5.1 over de HMDI gooit en geen 2 uitgangen tegelijk kan voorzien
Zeg maar ff iets he eigenlijk te lam om hem aan te zetten hier  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Oester

Daar geloof ik niet in, want de bluray is wel verbonden dmv een HDMI-kabel, en die geeft ook geen surround (5.1)


still life

Citaat van: OesterXbox voor geluid: optische kabel van Xbox naar receiver, dit is een Marantz 1501: helaas alleen geluid via de voorspeakers en de subwoofer, echter niet via de achterspeakers.


in 5.1 bestaan er geen backs  :no:
denk dat je speakers wel eens verkeerd kunnen aangesloten zijn  :wink:

prik je zogenaamde 'backs' eens op de juiste surround aansluitingen achterop de NR  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Oester

Ze doen het !!! Gisteravond nog eens zitten prutsen, en opeens tijdens het gamen (Skyrim!!!, écht een TOPspel) luid en duidelijk geluid uit alle speakers en subwoofer. Echt super super vet. Bedankt allemaal voor de hulp.

Marvin

Mooi... !





(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

Stadium III

Wat heb je nu gedaan en mooi dat het werkt !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

het ging vanzelf.. opeens..  :-D

Citaat van: still life op november 19, 2011, 14:17:23in 5.1 bestaan er geen backs  :no:

speakers kun je (desgewenst) overal zetten, correct aansluiten is wat anders..  :angel:

Citaat van: Oester op november 20, 2011, 18:53:38
Bedankt allemaal voor de hulp.

8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300