Home Theater 7.1 met 7 speakers EN Front BI-WIRE

Gestart door rudisunshine, januari 05, 2012, 09:37:24

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Citaat van: rudisunshine op januari 05, 2012, 09:37:24
Heden een goede morgen, ben nieuw op het forum....
Reeds jaren gebruik van de SR8001 in home theater surround.
Recent van 5.1 naar 7.1 aangesloten.  (surround + back-surraound
En mijn bestaande Missions 774 vervangen door Missions E82 reeks. (fronts en center)
http://www.excelia-hifi.cz/mission/Elegante.swf

Mijn Vraag :  Daar de 7 speakers zijn aangesloten kan ik niet meer gebruik maken van de FRONT BI-WIRING, AMPING.
Toch zou ik graag de fronts terug BI (amping) aansluiten.  Als het meerwaarde geeft ook voor de CENTER....
Enige oplossing,  denk ik :  tweede versterker aansturen via de PRE-OUT ?
Iemand een voorstel- oplossing.
EN, bestaat er een Marantz receiver (versterker) die dit kan. Ik zou dit dan 9.1 noemen ?
Ik merkt dan andere merken Pioneer , Yamaha wel 9.1 hebben ?
Graag jullie reactie.....

Eerste een vraag, hoor je verschil op je set tussen bi-ampen en niet bi-ampen?
Zo nee, laat het dan zo. Vroeger hoorde ik het ook niet op mijn SR7500 en Wharfedales 9.5.

Als je wel verschil hoort, kan het zijn dat je speakers iets meer vermogen willen. Dan kan een extra eindversterker een  betere oplossing zijn. Dit had ik voor met de SR8002 met mijn Wharfedales Opus 2. In Bi-amp met de SR8002 hoorde ik geen verschil, maar met een Rotel RB991 als EV (250 Watt/kanaal en een dempingsfactor van 1000) hoorde ik wel verbetering. Zelfs de surrounds kwamen beter tot hun recht door het ontlasten van de receiver. En dat voor een tweedehands EV van 250€.
Maar nu met de SR7005 hoor ik geen verschil meer.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Citaat van: rexp op januari 22, 2012, 18:15:41
wat

biampen is met 2 losse versterker en eigen voeding in een receiver zit maar 1 voeding voor alles, niet biampen zoals het hoort
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject