PM80 mk2- Bas knop/regelaar

Gestart door Pommeren, november 07, 2011, 21:57:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pommeren

Ik kom er net pas achter dat mijn basknop niet werkt.. Trebble wel..

Iemand tips?

lo

Laten maken misschien :-D

HAL9000 is onze forum technieker of contact op nemen met audioservice in Elst
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

of contact spray ,maar is moeilijk te zeggen of het de potmeter is die je bediend of het probleem ergens anders zit


SB_Marantz

Het toon of klankregel bereik is als ik het me goed herinner maar + en - 6 dB.
Wanneer de bass potmeter echt niet doet kan duiden op een onderbreking door gescheurde soldeerverbindingen.
Ook kunnen er passieve en actieve componentjes stuk zijn maar die kans acht ik vrij klein.
Mocht dat wel zo zijn is dat ook zo weer opgelost.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op november 07, 2011, 23:47:27
Het toon of klankregel bereik is als ik het me goed herinner maar + en - 6 dB.
Wanneer de bass potmeter echt niet doet kan duiden op een onderbreking door gescheurde soldeerverbindingen.
Ook kunnen er passieve en actieve componentjes stuk zijn maar die kans acht ik vrij klein.
Mocht dat wel zo zijn is dat ook zo weer opgelost.
Nee kan niet, deze  staan in serie met de schakeling.  Mocht er een losse binding zin, dan  bromt de schakeling of  word deze mono door  verkeerde ground (0 volt lijn). 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Heeft te lang niet  heen en weer  bewogen waardoor de  kopere voelers vet zijn geslagen.
Inderdaad  contactspray  en dan goed  schoon spuiten met  compressie lucht zodat er geen resten blijven.
Is  een veel voorkomend  probleem, ook bij andere merken en oudere  types.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op november 08, 2011, 12:06:55
Citaat van: SB_Marantz op november 07, 2011, 23:47:27
Het toon of klankregel bereik is als ik het me goed herinner maar + en - 6 dB.
Wanneer de bass potmeter echt niet doet kan duiden op een onderbreking door gescheurde soldeerverbindingen.
Ook kunnen er passieve en actieve componentjes stuk zijn maar die kans acht ik vrij klein.
Mocht dat wel zo zijn is dat ook zo weer opgelost.
Nee kan niet, deze  staan in serie met de schakeling.  Mocht er een losse binding zin, dan  bromt de schakeling of  word deze mono door  verkeerde ground (0 volt lijn).


Mono door een verkeerde massa?
Ik heb een vaag vermoeden dat je je sterk aan het vergissen bent.

Daar komt nog bij dat wanneer er een signaal kant los hangt er geen brom op kan treden.
Je bent alleen het signaal kwijt.

Dat kan dus ook een oorzaak zijn in dit geval.

Gewoon even meten en bekijken en je weet het.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM