SR7005 bedienen via ethernet

Gestart door dmeerpa, oktober 27, 2011, 17:26:00

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Gaat mij inmiddels boven de pet. Ik bedien mijn receiver gewoon met de AB. Heel erg makkelijk :-D. Hoef er geen PC op smartphone voor aan te zetten. Heb ook wel eens voor de gein de receiver bediend met een app hoor (cool, maar erg onhandig) Ook wel eens muziek draadloos naar mijn receiver van af de I/pod touch gestuurd...ook erg cool maar kwa gebruikers gemak en geluidskwaliteit inferieur aan de squeezebox natuurlijk.

Lijkt wel of  steeds meer de PC eigenschappen van een receiver belangrijker zijn dan de versterker eigenschappen. Snap het wel...Paul is ICTer oid en dan vind je dit allemaal leuk maar praktisch.... nopompom  Al deze web mogelijkheden had ik al met de Denon AVR 3808 van 4 jaar terug... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op oktober 29, 2011, 08:53:37
Gaat mij inmiddels boven de pet. Ik bedien mijn receiver gewoon met de AB. Heel erg makkelijk :-D. Hoef er geen PC op smartphone voor aan te zetten. Heb ook wel eens voor de gein de receiver bediend met een app hoor (cool, maar erg onhandig) Ook wel eens muziek draadloos naar mijn receiver van af de I/pod touch gestuurd...ook erg cool maar kwa gebruikers gemak en geluidskwaliteit inferieur aan de squeezebox natuurlijk.

Lijkt wel of  steeds meer de PC eigenschappen van een receiver belangrijker zijn dan de versterker eigenschappen. Snap het wel...Paul is ICTer oid en dan vind je dit allemaal leuk maar praktisch.... nopompom  Al deze web mogelijkheden had ik al met de Denon AVR 3808 van 4 jaar terug... :-D

Laten we zeggen dat ik niet zo gek ben van die AB. Niet alleen reageert die niet altijd, en dit ligt aan de ontvanger en niet de AB, want ook de RC9002 heb ik al getest.
Verder vrij omslachtig met al die functies,
Neem ik wil TV kijken;
dan moet ik op de AB
1. AMP aanklikken
2. op de power knop drukken
3. TV aanklikken
4. source on klikken
5. TV on klikken
6. zender zoeken (en zorgen dat ik de juiste zender nummer in tik.
neem nu dat ik naar muziek programma wil kijken, dan heb ik niet graag de Dolby Prologic surround setting, en kies ik voor Pure Direct, dus dan op de AB
7. AMP aanklikken
8. op Pure Direct klikken
Wil je daarna terug naar een serie kijken in Dolby Prologic surround...
9. zorgen dat je nog weet wat geselecteerd is op de AB
10. via de surround knop de juiste surround modus kiezen
11. TV aanklikken
....

als je nu een webpagina hebt waar alle functies van de SR7005 en de UD7006 in een gebruiksvriendelijke interface steken, kan je met gelijk toestel die een webpagina weergeeft deze handig bedienen. Ook met sommige van die oudere pronto's.

De ingebouwde webpagina in de receiver is een eerste stap, maar deze laat niet toe om de UD7006 te bedienen.

De iPhone applicatie, is wel handig en doet het behoorlijk goed. Maar ik heb de UD7006 ook analoog aangesloten op de CD ingang, en kies ik die als bron, dan kan ik de UD7006 niet langer bedienen.
Nadeel is, dat het even duurt voor de applicatie opstart, en wanneer die op de achtergrond draait, even duurt voor hij terug reageert.

Met een eigen oplossing kan ik dat allemaal omzeilen.

Ook de popcorn C200 kan ik zo bedienen (al is deze nu al meer dan 3 maand in herstelling en zal ik de komende dagen mijn geld terug vragen en vermoedelijk voor een HDI Dune oplossing gaan).
Als ik dan ook nog de Kabel decoder zou kunnen bedienen via ethernet dan is de hele set via ethernet te bedienen. En dan zou een iPad wel eens een heel mooie universele remote kunnen worden.

Ik denk dat ik dit weekend de RC9002 weer ga voorzien van een op de nieuwe set afgestelde interface...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

still life

:-o

Citaat van: wimGaat mij inmiddels boven de pet. Ik bedien mijn receiver gewoon met de AB. Heel erg makkelijk .

:yes:

I like to keep things simple too..

die AB van mij reageert prima (SR staat wel vrij & prominent opgesteld)
de tv input staat hier op movie surround of zo, voor de rest alles auto (die source/pure direct wordt niet gebruikt)

beetje domotica toestanden, 5 min klooien op een app/touchscreen om een lamp te laten branden
ipv gewoon de switch om te zetten naast je..  :-D

maar snap wel dat je alle mogelijkheden wil onderzoeken/gebruiken op je nieuwe speeltje..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

Citaat van: still life op oktober 29, 2011, 16:34:37
:-o

Citaat van: wimGaat mij inmiddels boven de pet. Ik bedien mijn receiver gewoon met de AB. Heel erg makkelijk .

:yes:

I like to keep things simple too..

die AB van mij reageert prima (SR staat wel vrij & prominent opgesteld)
de tv input staat hier op movie surround of zo, voor de rest alles auto (die source/pure direct wordt niet gebruikt)

beetje domotica toestanden, 5 min klooien op een app/touchscreen om een lamp te laten branden
ipv gewoon de switch om te zetten naast je..  :-D

maar snap wel dat je alle mogelijkheden wil onderzoeken/gebruiken op je nieuwe speeltje..  :angel:

Ik denk dat de oorzaak inderdaad te zoeken is dat er nogal wat hindernissen zijn tussen remote en ontvanger. Salon tafel, wat plantjes op de tafel, en de set is minder hoog dan vroeger doordat CD en DVD vervangen zijn door 1 component, dus de hoogste ontvanger zit lager.
Had hier nog een IR oogje liggen, heb die aangesloten op de IR flasher in, maar dat werkt niet.

En zoals al aangegeven ben ICTer en computers blijven een hobbie en passie, dus lijkt me wel cool om eventueel zelfs een desktop gadget te maken die de set kan bedienen terwijl je op je PC zit te klooien...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

still life

:-D

vergeet ook die marantz module niet (RX 101), heb trouwens zo 1tje liggen
voor betere ontvangst (geen nood aan, wordt dus ook niet gebruikt)

Citeerben ICTer en computers blijven een hobbie en passie, dus lijkt me wel cool om eventueel zelfs een desktop gadget te maken die de set kan bedienen terwijl je op je PC zit te klooien...

8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

tomvdp

Hi Dmeerpa,

heb je ondertussen het probleem met telnet kunnen oplossen? (Het feit dat je na connectie slechts 1 commando kon sturen...) Ik zit namelijk met hetzelfde probleem...

T