Citaat van: WimPeu op oktober 29, 2011, 08:53:37
Gaat mij inmiddels boven de pet. Ik bedien mijn receiver gewoon met de AB. Heel erg makkelijk . Hoef er geen PC op smartphone voor aan te zetten. Heb ook wel eens voor de gein de receiver bediend met een app hoor (cool, maar erg onhandig) Ook wel eens muziek draadloos naar mijn receiver van af de I/pod touch gestuurd...ook erg cool maar kwa gebruikers gemak en geluidskwaliteit inferieur aan de squeezebox natuurlijk.
Lijkt wel of steeds meer de PC eigenschappen van een receiver belangrijker zijn dan de versterker eigenschappen. Snap het wel...Paul is ICTer oid en dan vind je dit allemaal leuk maar praktisch.... Al deze web mogelijkheden had ik al met de Denon AVR 3808 van 4 jaar terug...
Laten we zeggen dat ik niet zo gek ben van die AB. Niet alleen reageert die niet altijd, en dit ligt aan de ontvanger en niet de AB, want ook de RC9002 heb ik al getest.
Verder vrij omslachtig met al die functies,
Neem ik wil TV kijken;
dan moet ik op de AB
1. AMP aanklikken
2. op de power knop drukken
3. TV aanklikken
4. source on klikken
5. TV on klikken
6. zender zoeken (en zorgen dat ik de juiste zender nummer in tik.
neem nu dat ik naar muziek programma wil kijken, dan heb ik niet graag de Dolby Prologic surround setting, en kies ik voor Pure Direct, dus dan op de AB
7. AMP aanklikken
8. op Pure Direct klikken
Wil je daarna terug naar een serie kijken in Dolby Prologic surround...
9. zorgen dat je nog weet wat geselecteerd is op de AB
10. via de surround knop de juiste surround modus kiezen
11. TV aanklikken
....
als je nu een webpagina hebt waar alle functies van de SR7005 en de UD7006 in een gebruiksvriendelijke interface steken, kan je met gelijk toestel die een webpagina weergeeft deze handig bedienen. Ook met sommige van die oudere pronto's.
De ingebouwde webpagina in de receiver is een eerste stap, maar deze laat niet toe om de UD7006 te bedienen.
De iPhone applicatie, is wel handig en doet het behoorlijk goed. Maar ik heb de UD7006 ook analoog aangesloten op de CD ingang, en kies ik die als bron, dan kan ik de UD7006 niet langer bedienen.
Nadeel is, dat het even duurt voor de applicatie opstart, en wanneer die op de achtergrond draait, even duurt voor hij terug reageert.
Met een eigen oplossing kan ik dat allemaal omzeilen.
Ook de popcorn C200 kan ik zo bedienen (al is deze nu al meer dan 3 maand in herstelling en zal ik de komende dagen mijn geld terug vragen en vermoedelijk voor een HDI Dune oplossing gaan).
Als ik dan ook nog de Kabel decoder zou kunnen bedienen via ethernet dan is de hele set via ethernet te bedienen. En dan zou een iPad wel eens een heel mooie universele remote kunnen worden.
Ik denk dat ik dit weekend de RC9002 weer ga voorzien van een op de nieuwe set afgestelde interface...