ruizende kanalen sr7005

Gestart door roeland, oktober 09, 2011, 10:02:31

Vorige topic - Volgende topic

roeland

beste marantz liefhebbers.

na jaren te hebben genoten van mijn sr8500 heb ik een nieuwe sr 7005 gekocht.
wat mij meteen opviel was dat de sr 7005 tranparanter is dan de 8500 en hij heeft ook minder punch.
na het instellen van de versterker ging ik een bd kijken en werd onaangenaam verrast door een bak ruis op dat kanaal,ook de dvd kanaal ruist,dit alles bij -20db.
de cd kanaal is gewoon stil.
ik heb alle kabels eruit getrokken maar de ruis blijft aanwezig.
ik heb geen overbodige apparaten aangesloten.een een betere sony bd,een arcam cd speler met een set
t+a critirion tal 140.
wie kan mij info geven voordat ik de boel ga opsturen.
heb ik iets overhet hoofd gezien,ik ben een beetje de kluts kwijt

Stadium III

Biamping aangesloten ?
Heb je de ruis ook als de klep voor open staat?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

En op welke kanalen ?
En ook op sound-direct ?

roeland

nee ik doe geen bi amping.
en mijn klepje staat voor 1/12 deel open :gaap:

WimPeu

Citaat van: Stadium III op oktober 09, 2011, 11:06:58
Biamping aangesloten ?
Heb je de ruis ook als de klep voor open staat?

Waarom denk je dat dat invloed heeft Rob?  :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Blijkt dat er als de klep voor openstaat de kabel om het display op te lichten invloed kan hebben op een ruis
Dit heb ik van audioservice meegekregen dus dan de vraag als klep open of dicht is dat dit verschil kan hebben

Zodoende de vraag

Maar hier is alles stil en als ik met mijn oor tegen de tweater ga hangen dan hoor ik wel een ruisje
Maar goed dat is minimaal

5.2.4

WimPeu

OK, helder. Is dan trouwens wel een ontwerp foutje dan.. :|
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op oktober 09, 2011, 13:01:14
OK, helder. Is dan trouwens wel een ontwerp foutje dan.. :|

Hoe langer hoe meer krijg ik de indruk dat die nieuwe Marantz lichting (die met het M chassis) van een veel mindere kwaliteit zijn dan de vorige.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

WimPeu

Ach je krijgt hier op een Marantz forum nou ook eenmaal snel de mensen met problemen. Iemand die een Marantz koopt en geen problemen heeft zie je hier ook minder snel komen met vragen.

Ik heb de 7005 gezien en gehoord bij Rob en mijn liefde voor die machine is alleen maar aangewakkerd. Denk trouwens wel dat ik de 7005 over ga slaan. Dit omdat ik er tov mijn Onkyo er niet of te weinig op vooruit ga. Als de Onk 2 jaar is en de opvolger voor de 7005 klaar staat, sta ik ook klaar denk ik... :-D

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op oktober 09, 2011, 13:12:12
Ach je krijgt hier op een Marantz forum nou ook eenmaal snel de mensen met problemen. Iemand die een Marantz koopt en geen problemen heeft zie je hier ook minder snel komen met vragen.

Ik heb de 7005 gezien en gehoord bij Rob en mijn liefde voor die machine is alleen maar aangewakkerd. Denk trouwens wel dat ik de 7005 over ga slaan. Dit omdat ik er tov mijn Onkyo er niet of te weinig op vooruit ga. Als de Onk 2 jaar is en de opvolger voor de 7005 klaar staat, sta ik ook klaar denk ik... :-D

Ik heb hem hier dus ook staan. En heb zelf dus ook wat hardware problemen mee.
Het gewicht is ook opvallend minder dan de SR8002, al zou het op papier maar 2 kg zijn.
Het loopwerk van de 999€ kostende UD7006 is ook niet stil te noemen. Als het stil is hoor ik hem zelfs op luister afstand (>3m), dingen die ik niet had met de SR8002, CD6002 en DV7001.

maar inderdaad je zal op het net sneller de slechte dingen lezen dan de goede. En als je dan zelf tegenslag hebt denk je vlugger negatiever.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

still life

Citaat van: Stadium III op oktober 09, 2011, 12:59:05
Blijkt dat er als de klep voor openstaat de kabel om het display op te lichten invloed kan hebben op een ruis
Dit heb ik van audioservice meegekregen dus dan de vraag als klep open of dicht is dat dit verschil kan hebben

volgens mij is die verborgen display altijd verlicht..

alleen: hoe ga je na of het licht uit is, als de frigodeur gesloten is..  :-D

Citaat van: dmeerpa op oktober 09, 2011, 13:07:16Hoe langer hoe meer krijg ik de indruk dat die nieuwe Marantz lichting (die met het M chassis) van een veel mindere kwaliteit zijn dan de vorige.

naah, de toplijn komt van japan => net om betere kwaliteit te garanderen vs made in china

Citaat van: dmeerpa op oktober 09, 2011, 14:00:16Ik heb hem hier dus ook staan. En heb zelf dus ook wat hardware problemen mee.
Het gewicht is ook opvallend minder dan de SR8002, al zou het op papier maar 2 kg zijn.

komt vanwege het gebruik van bloktrafo's icm elco's vs ringkern

Citeer
maar inderdaad je zal op het net sneller de slechte dingen lezen dan de goede. En als je dan zelf tegenslag hebt denk je vlugger negatiever.

:yes:

en zo vaak komen er hardware klachten, terwijl het 95% verkeerde settings of gebruikersfouten zijn  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Moet zeggen dat de 7005 een mooi apparaat is die denk ik technisch goed in elkaar zit
Waarom dan die problemen zou ik eigenlijk kunnen zeggen dat ze als gekken in elkaar gezet worden

Hier verder een blij eigenaar die een goed werkend exemplaar heeft !
Zo heb ik zelf ook veel ellende met een SR 7001 gehad maar ook dat is goed gekomen

Zoals ik het zie apparaat ui doos in 2 dagen niet goed terug naar dealer en omruilen en geen reparatie !

5.2.4

sattie

Het display van de sr7005 gaat uit zodra de klep dicht gaat.
En het loopwerk van een UD7006 is totaal niet te vergelijken met een DV7001.
Zowiezo draait de UD7006 sneller omdat deze blu-ray leest, dus is totaal niet te vergelijken.

dmeerpa

Citaat van: sattie op oktober 10, 2011, 17:38:54
En het loopwerk van een UD7006 is totaal niet te vergelijken met een DV7001.
Zowiezo draait de UD7006 sneller omdat deze blu-ray leest, dus is totaal niet te vergelijken.
Ja maar af en toe knort hij zoals een koffie zet, stiller weliswaar en gelukkig maar. Het is niet het rond spinnen dat je hoort eerder iets dat moet gesmeerd worden...
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

still life

Citaat van: sattie op oktober 10, 2011, 17:38:54En het loopwerk van een UD7006 is totaal niet te vergelijken met een DV7001.

yep, maar de hoogste rpm's haal je bij BR-disc, bij dvd spint hij trager

bij het uitlezen gezien van binnen naar buiten neemt het toerental m.i. sowieso toe (bij elke speler)  :angel:

Citaat van: dmeerpa op oktober 10, 2011, 17:43:48Ja maar af en toe knort hij zoals een koffie zet, stiller weliswaar en gelukkig maar. Het is niet het rond spinnen dat je hoort eerder iets dat moet gesmeerd worden...

hmm.. mijn ud is enkel bij opstart ff luidruchtig & het opspinnen v/e nieuwe disc
verder geen geknor, gebrom of purrs.. (211 hier heeft ook een ud7006  :wink:)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300