Ik ben zelf in het bezit van alle negentiger jaren remasters van de, oorspronkelijk analoge, YES albums, geremasterd door Joe Gastwirt in de Ocean View Digital studios (2e remastering). Die klinken heel natuurlijk, alleen niet super verfijnd. De nieuwere (3e remastering) van de 'extended editions' ken ik niet, doch zullen door de voortschrijding der techniek zeker beter klinken. Hoewel mij dat laatste niet aanzet tot vervanging, geheel of gedeeltelijk, van mijn collectie analoog opgenomen YES CDs.
Als het gaat om Genesis heb ik op de twee betere live-albums (DER) na, alles vervangen door of aangekocht de door Tony Cousins gedane remasteringen tot en met 'Wind & Wuthering'. De twee enige DERs zijn nooit meer daarna in het westen geremasterd. 'Seconds Out' kent wel een, latere, Japanse remastering, doch is erg prijzig door zijn zeldzaamheid. Voorts heb ik her en der moderne remasteringen, Steve Hackett, E.L.&P. en King Crimson bvb, afgewisseld met oude, The Doors, Little Feat en The Tubes. Mijn motto: muziek staat voorop en het moet wel heel belabberd klinken, wil ik het vervangen door beter.