Nieuwe speakers en een nieuwe receiver; graag advies

Gestart door Carlo, juli 09, 2011, 23:48:19

Vorige topic - Volgende topic

edgnoj

Citaat van: WimPeu op juli 11, 2011, 18:22:20
Misschien had je de Rel niet helemaal goed afgesteld.... :angel:

Misschien stel ik wel hogere eisen aan een sub  :schater:

edgnoj

Citaat van: Stadium III op juli 11, 2011, 18:27:54
Quake II Stampade en Strata 5 allemaal wel leuk maar de ST III reeks waren pas sub's
wat Rel nu nog op de markt zet is goed en Idd BK is een zeer grote concurent geworden

Maar met een G en een R serie zou ik best wel uit de voeten kunnen

De ST III serie heeft veel te weinig vermogen om een film op een beetje volume te kunnen ondersteunen. Voor muziek gaat het inderdaad wel, maar de vervorming op hogere niveaus is vreselijk. Is genoeg informatie over te vinden op internet trouwens.

Verder blijf ik het vreemd vinden dat je een sub de grond in boort zonder ook maar geluisterd te hebben. Ik ken de genoemde sub niet en dus heb/geef ik daar geen oordeel over.

Stadium III

Ik boor de sub niet de grond in ik zeg alleen tegen de TS dat ie beter bij bijbehoorende subwoofer niet kan pakken
De subwoofer zal zijn dienst wel doen ongetwijfeld maar 9 vd 10 keer zijn de bijgevoegde subwoofers niet meer dan een verlenging naar een vloerstaander kwa laagweergave

Dus zodoende een apparte subwoofer kopen van een subwoofer bouwer en dan weet ik zeker dat degene met de Bostons als speaker set op een SR 6005 meer plezier heeft !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

edgnoj

Je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat je je bij het aanschaffen van een sub over het algemeen het beste kunt houden bij echte sub-bouwers. Echter wordt de genoemde Boston set nogal gehypet (zie bijv de reacties op het HT-forum). Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat de bijbehorende sub toevallig ook exceptioneel goed is voor de prijs.

Overigens vind ik dat de hype voor deze set wel doorslaat. Als je leest dat mensen die deze set gekocht hebben na het aansluiten ervan direct al kunnen zeggen dat deze speakers veeeeeel beter klinken dan hun oude speakers van 1000 euro plus vind ik wel verdacht.

JohnWx

Citaat van: edgnoj op juli 12, 2011, 10:39:59
Je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat je je bij het aanschaffen van een sub over het algemeen het beste kunt houden bij echte sub-bouwers. Echter wordt de genoemde Boston set nogal gehypet (zie bijv de reacties op het HT-forum). Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat de bijbehorende sub toevallig ook exceptioneel goed is voor de prijs.

Overigens vind ik dat de hype voor deze set wel doorslaat. Als je leest dat mensen die deze set gekocht hebben na het aansluiten ervan direct al kunnen zeggen dat deze speakers veeeeeel beter klinken dan hun oude speakers van 1000 euro plus vind ik wel verdacht.

jij drukt je zacht uit  :-)

denk gewoon dat het een andere beleving is wat ook best wel prettig kan zijn

vroeguhhh waren er ook nog wel is van die sets die "verdacht" waren Mirage had ooit zo een set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject