Marantz PM80-mkII - defecte STK stuurtrap?

Gestart door nagarjuna, december 16, 2006, 10:36:59

Vorige topic - Volgende topic

nagarjuna

Heb 10 jaar geleden deze geweldige versterker gekocht. Deed het tot een maand geleden prima. Nu slaat het geluid steeds uit als ik het volume verhoog van zacht naar wat luider. Dus eerst wel wat te horen, maar dan volgt een 'klik' en stopt het geluid. Op een ander forum reageerde iemand al met de suggestie dat de STK stuurtrap defect zou kunnen zijn.
Mijn vraag: is het de moeite waard de versterker ter reparatie aan te bieden? Wat zijn de geschatte kosten voor zo'n operatie?

Groet

Robbert

Maurice

Kan ook nog zijn dat je ergens sluiting maakt, bijvoorbeeld bij je luidsprekers.

Weet niet of je ook nog een sub heb aangesloten via de speakeraansluitingen, maar als je die in tegenfase hebt aangesloten krijg je hetzelfde probleem.
Dus versterker l+r naar subamp l+r die een mono signaal naar de sub geeft.
Ik heb dit zelf gehad en toen had ik dezelfde symptomen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

marantzlover

Onderwerp zal niet meer door betreffende persoon gelezen worden denk ik, maar ik heb ook een vraag.

In de Marantz PM80 MKII zit toch geen STK of wel?
Zo wel, waar zit deze dan?
Zelf heb ik ook een PM80, maar deze heeft wel een STK, die zit in het midden rechtop tegen een aluminium plaatje.

Hoe zit het dan met die MKII als deze hetzelfde heeft (kraken e.d.), maar er is geen STK?