Storing over luidspreker via optische kabel??!

Gestart door Dominee, juni 12, 2011, 20:02:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dominee

Goedenavond,

Ik heb een Marantz NR-1501 waar ik een monster cable 250 dfo bij gekocht heb, om mijn Humax ir-5050c op aan te sluiten.
Maar toen ik deze via de optische kabel aan had gesloten, had ik een kraak over de luidsprekers.

Ik heb het toen maar even voor gezien gehouden, en de Humax weer via de hdmi aangeloten.

Maar nu heb ik een Sonos ZP90 aangeschaft, waar ook een optische uitgang op zit.
Ik denk mooi kan ik die aansluiten met mijn optische kabel, maar toen ik hem had aangesloten had ik weer de kraak...

Uiteindelijk bleek de kraak uit m'n rechter front luidspreker te komen.

Als ik dan de aansluiting omwisselde kwam die weer uit de speaker die ik aan had gesloten op de rechter front luidpreker uitgang.
Deze zit direct naast de optische ingang op m'n versterker.

Wie weet er een oplossing voor dit probleem, ik heb hem nu analoog aangesloten en dat werkt wel.
Maar wil hem gewoon via m'n optische kabel laten gaan!


Alvast bedankt voor de hulp!

RU connected

Het lijkt op een defect in de optische ingang van de Marantz NR-1501. Heb je een andere optische kabel om uit te sluiten dat het een kabelprobleem is?

Dominee

Ik dacht dat het aan de kabel lag, maar ben met de kabel terug gegaan en heb een nieuwe gekregen.

Maar toen ik de nieuwe had aangesloten, was het probleem hetzelfde..

Overigens heb ik ook optische ingang 2 geprobeerd, maar ook hiermee had ik hetzelfde probleem!

Marvin

Welkom,
ik ben op m'n werk en heb nu even niet de tijd aandachtig te lezen en te antwoorden.
Met een uurtje moet ik wel even de tijd hebben, even geduld dus.
Komt vast wel goed...  :-)

Stadium III

Zit de kabel er wel goed in ?

In princiepe als je in 2 ingangen problemen hebt lijkt het me toch aan de kabel te liggen hoe die in het apparaat zit
Lijkt me onwaarschijnlijk dat de marantz kapot is
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Dominee

Zou wel toevallig zijn dat ook de 2e kabel stuk is...

Heb wel en de Humax er op geprobeerd en de Sonos, dus dat die allebei kapot zijn lijkt me ook onwaarschijnlijk.

En allebei de ingangen op de Marantz lijkt me ook sterk.... Dus eigenlijk blijft er niks meer over waar het aan kan liggen :-(

Maar ja, het zal toch wel ergens aan moeten liggen, heb alleen niet nog een kabel of een andere versterker met optische ingang om te testen!

Dominee

Zou het nog aan de speaker kabel kunnen liggen??

Dit is gewone el chippo kabel 1,5 mm2

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Heb je de humax verteld dat ie het geluid via optisch moet doen??

heb je de Marantz verteld dat er een optisch signaal binnenkomt op 1 of 2
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v